4 dagar kvar av året

Söndag..

Vaknade upp idag med ont i nacken. Måste ha sovit på ett knepigt sätt. Tog en Ipren och ska nu sätta fart på denna dag. E skall ringa om hon vill ha sällskap ner på stan för att gå på Mellandags-REAn. Får se hur länge hon önskar ligga kvar under täcket denna morgon.

Sen ska S och jag stämma träff med farmor då vi ska över till henne för att se om vi kan lösa mysteriet med de försvunna TV-kanalerna i hennes fjärrkontroll. Jag ska därefter göra knäck.. städa.. tvätta.. plocka och göra fint inför de tre hulliganernas ankomst nåpgon gång under morgondagen.  :  )

Jag greppade kameran igår kväll.. sent som tusan så fotografens öga var trött och rummet var vintrigt dunkelt. Resultatet blev sådär.. vilket gjorde att jag tog om bilderna nu på förmiddagen
. Här nedan ser ni resultatet på hur en SundinskFalksk gran kan se ut.

 
Mysfaktorn med ett inomhusträd infinner sig främst efter mörkrets inbrott.
Paketen ligger och väntar på nyfikna förväntansfulla små fingrar.


Denna lilla söta i tyg med broderade pärlor på har Sia lyckats få till.


En gammaldags röd från Åhlens egen Tomteverkstad.


Modernt påhitt men en charmig symbol för detta goda att baka och äta.


Och så har vi S eget pynt.. det enda som matchade resten av pyntet. ;  )


Hoppas ni får en fin avrundning av denna vecka. Häng inte läpp.. imorn börjar en ny vecka. Kram och på återhörande // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0