Alingsås hade krympt sen sist

Söndag..

Idag tog jag bilen norrut och till Alingsås. Med mig på turen fick jag båda töserna E och T. Vi tittade i affärer och gick på ett fik där, Café Viola. Fiket dit K och jag gick när vi bilade runt i Sverige för ca 6 år sedan. Det hade ingen stjärnglans över sig då heller.. men duger att parkera baken på för en kort stund.

Vi hittade inga julklappar eller kläder men en sjal till T som hon passade riktigt fint i. Hon går annars med öppna jackor och utan halsduk.. har snorat och hostat i några veckor. Jag har tjatat och tjatat om att hon måste klä sig varmt så länge hon är krasslig.. men "fryser inte alls för det är jääääättevarmt utomhus". Tokunge. = )

Vi handlade ingredienser till Knäck, Fruktkaka och Rocky Road på vägen hem. Åt Tacorester till sen lunch. Flickornas fridykning blev inställd p.g.a en borttappad baddräkt. Nu fick vi istället tid att fixa julgodiset tillsammans och vi hann med 2/3 innan kvällen kom. 

Hoppas ni haft en fin helg.. och bästa är att det är ca 6-7 timmar kvar av den.

Kram och på återhörande // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0