B.K.O

Fredag..
Jag säger bara Bo Kaspers Orkester.. fy fanken vad jag gillar den gruppen. Visst.. de gör samtliga av sina låtar i två tempon.. men det gör inget.. jag blir glad av dom ändå.

S har fixat fram senaste plattan och spår ett är nog skriven för mig tror jag. Den handlar om människan och dess gamla minnen invävda i en väv och detta nya som nu gäller för stunden. Det är just det.. kombinationen av dessa som jag haft knepigt att handskas med innan.

Gammalt som man i nutid måste acceptera att det finns där hos den andre. Som en bula i bakhuvudet. Den behöver inte vara farligt eller göra ont.. men den finns alltjämt där i det man gör och är idag. Flummigt? Kanske det.. ni kan ju förstå vad jag har att tampas med vareviga dag.. tankar som geggar runt i skallen min.

Jag känner mig glad och uppåt idag trots att jag fortfarande hostar och snurvlar. Känner mig upprymd och tillfreds inombords. Troligtvis för att jag har börjat lägga fokus och energin på de saker som betyder något för mig.. och försöka strunta i annat som är dumt att lägga tiden på. Mycket behaglig magkänsla råder nu.  = D


B.K.O

Stunder som den här

Se ballongerna som glider lågt
lågt över broarna ikväll
någon dyker från en gammal båt
som mannens barn de ropar sen

Det finns smärta som växer in
in i den väv som är ens liv
och det finns stunder av ljus och glädje
mod och närhet
mjuka hjärtan
älskling det är vi

Och allt som vi har
är stunder som den här
några stunder som den här
håll om mig
allt vi har
är stunder som den här
några stunder som den här

Det är vi två som går här nu
i en stad där minnen tröts
bord och stolar börjar fällas ihop
och där dom tusen ljusen tänds

Det finns rädsla som växer in
in i den väv som är ens liv
och det finns stunder av ljus och glädje
mod och närhet
de enkla orden
älskling det är vi

Och allt som vi har
är stunder som den här
några stunder som den här
håll om mig
allt vi har
är stunder som den här
några stunder som den här

Det finns längtan som växer in
in i den väv som är ens liv
och det finns stunder av ljus och glädje
mod och närhet
stora språnget
älskling det är vi

Och allt som vi har
är stunder som den här
några stunder som den här
så kom och håll om mig
allt vi har
är stunder som den här
några stunder som den här


Kom och håll om mig
kom och håll om mig

( Då jag skrivit ned texten på egen hand kan det ha uppkommit något fel. Jag ber om ursäkt i sånt fall.)

Nu ska jag iväg till Allum en snabbis och sedan till Vin - och spritfabriken då vi får en vän till S på besök i helgen. Hoppas ni får en fin avslutning på denna vecka. STOR kram på er.


På återhörande // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0