Konstig dagenefter känsla

Måndag..
Idag var jag ledig från Åhlens då jag ska jobba tisdag - lördag. Gjorde absolut ingenting förutom såg en hemsk film på tv om rashat och orättvisor av det slaget. Jag ville bara slå ner hela bunten av banditer eller varför inte behandla dom efter regeln: Tand-för-tand.

På eftermiddan kom ungdomarna hem en efter en från sina skolor så då blev det liv i huset igen. Klockan 18:30 höll äldsta tösen Es orkesterklass konsert med resten av musikskolan i Härlanda kyrka. Knökfullt när vi kom dit men jag, S och T hittade varsin plats längst bak av alla stolrader. Sen satte det igång med småttingarna först och därefter blev det Gott och blandat.

Har varit lite ur gängorna idag.. vet egentligen inte varför.. men alltjämt höll en olustig känsla av vilsenhet ett hårt grepp om mig dagen lång. Jag valde att gå hem från konserten efter bara tre framförande då jag tappade energin och greppet om Vad är min roll bland de jag har omkring mig? Varför är livet och dess skeenden ibland svåra att tyda och tolka? Vad händer härnäst med skola.. jobb.. hälsan?

S och T stannade kvar för att lyssna på E som snart skulle uppträda med sin grupp. Jag gick raskt hemåt på de gångbanor som låg framför mig. Luften kändes frisk och påverkade min nästäppa på ett bra sätt. Väl hemma kom V och mötte mig i hallen.

Var nog tunnhudad idag.. och klarade uppenbarligen inte av att stå emot alla tankar som invaderade mitt lilla huvud. Jag vill bara finnas här och nu.. vill inte blicka bakåt över axeln och tiden som varit då.. vill inte oroas över det som finnas framåt och eventuella tråkigheter som kan ske.. JAG VILL BARA VARA..

Scenariet med tankarna som attackerar mig skulle kunna liknas med Lennart Nilssons filmer om hur ett ägg blir befruktat. Tänk er det lilla ägget (hjärnan) omringat av en väldans massa spermier (tankarna) från alla håll och kanter. Kan ni se bilden framför er som jag menar? Bra.. då kanske ni har någon idé om hur jag kan få dom väck också. :  )

Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa ner under täcket. Har inte vilat tillräckligt tror jag för att förkylningen ska hunnit ge vika från förra veckan. Nu väntar sena pass till 20 och 22 på kvällarna. Och då är det en fördel om man orkar vara pigg och käck mot kollegor och julklappsköpande kunder. Hoppas ni fått en bra start på veckan och att ni får en god natt när det blir dags för det.


Innan fotografen Lennart Nilsson blev världsberömd för sina medicinska
bilder inledde han en karriär som reportagefotograf.





Sov gott och på återhörande // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0