Sista dan på Åhlens

Tisdag..

 

 

Idag var min sista dag på Åhlens. Känns skittrist då jag mött så många trevliga människor där. Både kollegor och även har en och annan kul kund kommit i min väg. Idag var det förstås stressigt för både köpare och säljare. Trots att vår avdelningschef hade på känn att det skulle vara lugnare idag än igår ( enligt statistik från tidigare Julhandel och år) men det var exakt lika mycket att göra idag.. kanske mer till och med. Stressigt.. trångt.. varmt men riktigt kul känns den här erfarenheten när jag sitter hemma i soffan och skriver till Er.

 

Jag köpte en låda Julskum till tjejerna på Elavdelningen som tack för den här tiden. De blev inte besvikna det minsta utan slet upp locket på en gång och stoppade varsin tomte i munnen. :  )

 

Jag ska in dit igen till den 29/12 för att lämna tillbaka Namnbricka och Passerkort men också ansöka om helgjobb hos dom. Tydligen är det många fler än jag som önskar extrajobb under våren.. vilket känns svettigt för då kan det kanske bli svårt att få fortsätta hos dom. Beror ju på hur de går tillväga i urvalet. Om det lottas bland ansökningarna.. om de rådfrågar den ansvariga på varje avdelning eller om det är avdelningschefen på Hårda Hem som efter vad hon sett bestämmer vilka som får fortsätta och vilka som gjort sitt där. Jag kan bara hålla tummarna för att jag gjort ett gott intryck på dom.

 

Idag hämtade S sin bror M ( boendes i Tyskland ) på Landvetter flygplats. M har kommit "hem" till jul och ikväll har de gått över till tredje brodern G och hans fru I. Tror även Is föräldrar anlänt ikväll de med. Och imorgon sluter det upp mer släkt så det blir en himla massa människor där då.. kul.

 

DÅ ska (hoppas) jag vara utvilad och fräsch för ikväll kände jag mig bara gammal och trist så jag åkte direkt hem istället för att ta spårvagnen hem till deras uppesittarkväll de har.

 

Igårkväll klädde jag ju granen vi köpt för att ha i vardagsrummet. En vanlig gran önskades av S då han vill att den ska lukta gran. Det gör ju inte vare sig Silvergran eller Kungsgran som jag annars är lite svag för. De har ju också fördelen med att barra mindre eller inte alls. Hur som helst.. granen är nu klädd och den är sååååå fin med mina fynd från julavdelningen på Åhlens. Den är gammaldags pyntad med flest röda kulor men det finns också beiga med glitter på och sånt där gammaldags glitter som är som långa fina trådar. Så fin som sagt och det är härligt när man kommer hem och grandoften letar sig in i mina näsborrar och när jag sedan ser henne stå där på sin julematta och glimra med ljusen på sina grenar.. då blir jag ta mig tusan blödig. :  )

 

Nu ska jag ta mig något att äta. Skulle jag egentligen gjort direkt när jag kom hem ikväll men då jag ville säga hej till er här blev middagen lite försenad. Helt ok då jag gillar att skriva här och hoppas att ni uppskattar att läsa det jag berättar för er.

 

Imorgon är det Julafton vilket jag faktiskt ser fram mot i år. Det är ju en viss skillnad att leva ensam som jag gjort mestadels innan till att nu ha någon att fira helgen med. Jag känner med alla dom som inte vill kännas vid storhelgerna pga olika skäl. Jag skulle vilja krama om dom allihop bara för att visa att de inte är helt ensamma. Så inför morgondagen som väntar vill jag nu önska Er alla en riktigt fin Julhelg. Hoppas ni får det ni önskar.

 

 

Många julekramar och på återhörande // Christine - med grandoft i näsan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0