Första dan på Åhlens

Måndag..
Idag var då min första dag på Åhlens i Nordstan. Jag var döö nervös imorse när jag vaknade. Innan klockan ringde hade jag redan slagit upp mina guldbruna ögon. Sedan var det bara till att gå upp.. äta frukost.. ut med Flurr och sedan iväg till spårvagnen. Lite pirrigt var det allt tiden fram till lunch. Men därefter kände jag mig varmare i kläderna och att ta emot kunder har jag ju inga problem med.

När jag jobbat klart mina timmar gick jag till spåris för färd hem. När jag står och väntar på 1:an ringer S äldsta dotter E för att fråga om jag är på väg hem. Hon möter mig vid Östra och springer mot mig med öppna armar och tjuter med ett leende. Hon e go hon.. finns ingen 14 åring som är lika härlig som hon faktiskt är.

Hemma sitter vi och pratar en kort stund innan det är dags för henne att gå hem till sin mor. Jag kör henne dit och fortsätter sedan bort till vedugnspizzabagarn. Idag blev det en miss då de missat Ruccolan och istället lagt på färsk tomat och rödlök.. urk. Men den gick ner.. iaf halva.. resten fick Flurr till sin glädje.

Ikväll ringde S mor E för att se att jag kommit fram utan vägknas.. gullig släkt han har som bryr sig och tänker på en. Sen ringde en tvättmedelsförsäljare som presenterade sig så fint och frågade om min mamma eller pappa var hemma. - Ja du menar nog min sambo? Kvinnan i luren börjar skratta glatt.. en blandning mellan nervöst och generat skratt då hon tagit mig för att vara ett barn i familjen och inte en snart 37 årig vuxen. Hon tyckte att min röst var så ungdomlig att hon då tog mig för ett barn.. ungdom.. ganska kul.  :  )

Berättade detta för S när vi nyss pratade i telefonen.. och han höll med försäljaren.. min röst och utseende går inte ihop. Jag menar att jag låter yngre än vad mitt pass berättar. Om det är en fördel eller ej orkar jag inte analysera.. inte ikväll iaf. Jag har en ung själ.. kanske det som påverkar hur jag låter.

Nu ska jag snart lägga mig för kvällen. Ögonen känns grusiga och det brukar vara ett tecken på att man behöver ladda batterierna innan man loggas ur helt och hållet. Imorgon är jag ledig och jobbar sen onsd-lörd. Min lediga dag imorn kommer väldigt lägligt då gårdagens händelser och dagens alla nyheter känns av.

Sov gott och på återhörande / Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0