Frostsnö på marken

Torsdag..
Idag vaknade jag upp efter att ha sovit ovanligt tungt.. troligtvis sviterna efter en lång dag igår inkl. körningen upp från Göteborg. Piggnade på mig rätt snabbt.. gick ut med Flurr och sedan ställde jag in hjulen mot Vaxholm där min yngre syster M bor med sambon J och tvillingpojkarna V och M.

Jag passade på att gosa med de små nu när jag hade chansen och visst är de söta. De doftar gott på sitt speciella bebissätt. Så länge de var glada eller iaf inte grät är det rätt ok att hålla i dom. Men när de visar med höga toner att någonting är fel.. då flippar jag ur totalt. Jag känner mig obekväm.. blir rädd att de har ont eller hungrar ihjäl.. ja jag har svårt att handskas med små barn som gråter mao. Större barn som S tre det är en helt annan sak. De kan ju prata.. äta och sköter toalettbesöken på egen hand.. inpinkade och klara.

Efter god lunch och fika tog vi en lång promenad bort på ön för att hämta hem storsyrrans yngsta dotter E från fritids. Det blåste isande kallt så haka och kinder skrek efter värme på tillbakavägen. Sedan gick vi och tog in syrrans häst Wilma från hagen då hon och de andra hästarna skulle få besök av hovslagaren lite senare på eftermiddan.

Efter stallbesöket behövde jag lämna ön, Rindö, för att hinna in till stan och min inplanerade fika med min vän P och hans sambo A. Vi gick till ett sånt där gammal fik med köksstolar och mörkbrun träinredning.. såna fik P föredrar framför de nya trendiga. När vi satt där ringde P´s brorsdotter som bor hos dom tillfälligt och mötte upp oss där. Efter fikan åkte de med mig en bit på vägen ut till min far där jag ska sova även denna natt.

Fick väderrapport från la Familia nere i Götet nu på kvällen, snön hade anlänt även till dom. Jag har nu bestämt att jag ska komplettera med tjocka strumpbyxor och mamelucker till kjolen jag ska ha på mig på dopet på söndag.. Annars lär baken min bli grinig och kall.

Nu när Flurr redan varit ute för kvällen.. tänderna är borstade är det nog dags för mig att sova. Då resterande dagar här uppe lär bli minst lika händelserika som dessa två varit.. känner jag att jag behöver samla på mig lite skönhetssömn om jag får möjlighet till det. Så därför önskar jag er en god natt och en fin dag imorgon.


Styvpappa Ks vedkamin.


På återhörande / Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0