Höstsol så go

Då solen sken härligt efter frukosten och de andra gått hemifrån tog jag med kameran och Flurr ut i skogen. Svårt med ljuset så resultatet blev blott tolv kort av fyrtiofem som lyckades passera min hårda granskning. Här bjuds ni på några av dom.


Så vackert så det gör ont.


Kurre springer raskt på grenen fram.


Självporträtt i de fallna löven.


Motsolsbild bland träden.

Nu ska jag göra mig en kopp latte med en skvätt Irish Cream i (coffee syrup). Vid tolv ska jag åka över med E´s saxofon till hennes skola då den glömdes hemma imorse. Jag hoppas att denna dag blir en fin dag att minnas.. jag samlar nämligen på såna. Kram på er.

* * *

Kom just hem från Fotoaffären i Sävedalen dit jag for för att få fatt på två (tidigare pass-) fotografier för mitt passerkortet på Åhléns. Jag kan inte förstå varför man alltid på såna fotografier ser ut som om man bor på ett kvinnofängelse. Blek i hyn.. håret ligger absolut inte som man önskat.. man ser allmänt jäkla sur och förbannad ut om man skippar leendet.. och har man ett smil på sin mun.. ser man bara galen ut. Vad har egentligen Tyra Banks med vänner för knep då de lyckas och inte jag? Hmm.. vi är ju människor allihop. Detta tål verkligen att fundera på. :  )

På återhörande / Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0