Handboll och Saffransbullar

Snart har även denna helg gått till ända.

Lördag..
Handbollsmatch där V´s lag vann. Om det beror på att de har byggt på både kropp, teknik och självförtroende under sommaren eller om motståndarlaget mest bestod av små Hober.. det låter jag vara osagt. Vann gjorde de iaf och det är ju det som räknas.

På kvällen bjöd vi över farmor E på hemmagjord fisksoppa och aioli som smakade himmelskt. En eloge till S för hans spiskunskaper. Somnade i soffan, som vanligt, medan de andra såg klart filmen 16 Blocks.. med Brucan. Då jag redan sett den gjorde det inte så mycket.. och jag har vant mig nu.. vid att somna efter att filmer visats i ca 20 minuter. Då ringer min mat-och-sovklocka nämligen.  :  )

Söndag..
Vaknade upp till en ny dag.. åt frukost.. gick ut med Flurr.. helgens andra match skulle spelas strax söder om stan, i Anneberg. S, V och jag for till träningshallen där det först var samling. Två pojkar i laget liftade med oss. När vi kommit fram betalade S och jag entreavgiften på hela tio kronor var och gick sedan in och tog varsin plats på en av bänkarna som stod utmed ena långsidan.

Bredvid mig satte sig sedan de Tre små grisarna som jag kallar dom nu i efterhand. Tre mammor ur motståndarlaget.. alla iklädda varsin rosa tröja satt de där på rad. Kvinnan i mitten var en riktig nippertippa. Jag kallar dessa kvinnfolk för det som är så om sig och kring sig.. fixar och trixar.. allt för att någon stackars svag karl ska kasta ett öga på dom. Alltid kan man finna något som är fejk på dom.. hårfärg..
hair- extensions.. lösnaglar.. lösögonfransar.. siliconbröst och Botox i pannan, läppen eller Bekymmersrynkan.

Sen började de babbla.. och babbla.. och babbla om allt möjligt fruntimmer kan babbla om. Den nye Bond,
Daniel Craig, han var ju såååå snygg.. en sån kille kunde de absolut tänka sig att ha alla tre.. men är han lika händig som han är snygg? -Men va faen.. håll truten ville jag säga till dom.. Ni stör ju matchen. Gå till fiket och sörpla kaffe istället om ni vill diskuterar Bondfilmisar, relationer och annat trams. Baah!

Tyvärr förlorade V´s lag med 12-17. De tappade många poäng i början av matchen men tog igen riktigt starkt mot slutet. Bortamatcher har ibland en jäkligt trist påverkan på spelarnas självkänsla. Jag tyckte också det var skillnad på hur pojkarna spelade om vi bara satt tysta på bänken eller om vi skrek, applåderade och peppade dom så gott vi kunde.

Jag fick iaf ont i mina handflator och blev svidig i halsen efter att jag gormat och skrikit högt. Mycket var det för att överösta grisarna jäms mig på bänken. Den närmsta tittade på mig då och då.. förmodligen för att jag uppförde mig mer som en karl än som en dam. Men hellre leva rövare på åskådarbänken än att leva sitt liv som en prinsessbakelse.  :  )

När vi kom hem hade flickorna förberett två saffransdegar (en utan Gluten) som vi hjälptes åt att baka ut till iögonfallande kusar. Vid halv fem hämtade barnens mor upp de båda flickorna som skulle iväg till den fridykningskurs de går på. Efter några timmar kom de hem igen.. vi åt middag och därefter fick alla ta varsin lussebulle.. den första hemmagjorda för i år.


Losercats a´la Fräntorp

Hoppas ni haft en fin helg och att ni får en fin start på nästa vecka som om ett par timmar tar vid. Jag ska ställa klockan på tidig ringning imorgon då jag ska vara på Åhléns inne i stan kl 8:00 för introduktionsmöte inför jobbstarten den 24/11.

Sov gott och på återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0