Lägger ner matten

Idag är en tung dag då jag efter mycket funderande fram och åter nu har bestämt mig för att hoppa av matteutbildningen. Ni som innan tagit del av mitt minimala intresse och den svårighet jag har i att överhuvudtaget förstå vad jag håller på med.. ni blir nog inte förvånade över mitt beslut.

Det här en stor besvikels för mig. Även om jag inte är intresserad för fem öre så hade jag iaf hoppats på att det inte skulle varit så jäkla svårt som jag nu upplevde att det var. Men jag skäms inte längre för att säga att jag har svårt för matten.. för det har jag uppenbarligen. Ingen mening med att ljuga eller hymla om det.

Men min brist på kunskap om Räta linjens ekvation, Linjära funktioner, Sannolikhetslära, Algebra och icke-linjära modeller, Geometri och Statistik försvinner i alla goda egenskaper och bra sidor jag faktiskt har. Men visst.. jag kommer nog fundera de närmsta dagarna på om mitt val verkligen var det bästa.

Jag hade möte med en handläggare på ABF imorse. Kvinnan är min kontakt där och hon jobbar med arbetssökande som kan behöva lite extra hjälp i jakten på nytt jobb. Nu tillhör jag den avdelningen pga min reumatism och inte pga min okunskap i matte.. måste kanske klargöra det. :  )

Hon var en väldans go kvinna som jag fick bra känsla för. Jag berättade om mitt beslut att bryta mattekursen.. min kommande vistidsanställning på Åhléns och min ansökan till KY-utbildningen. Hon ansåg att jag har läget under kontroll för den närmsta tiden.. och vi skall därför höras av i januari för att uppdatera hur min situation ser ut då. Menar om jag kommit in på utbildningen eller ska inrikta mig på att söka jobb istället.

Läste på Aftonbladets hemsida idag om att mejeriet Boxholm har fått anmärkningar på hur de sköter Hälsonormerna som finns. Aja baja... En inspektör hittade nämligen avföring från råtta eller mus inne i deras lokaler.. inte bra! Det trista i denna råttsång är att mejeriet gör jäkligt god ost.. tex Boxholms Carolinerost, Kryddost och Borgmästarost.

Den sistnämnda köpte vi hem i förra veckan då barnen var här. Äldsta tösen E blev som galen i den.. inte av den utan hon älskade den som en ostälskare ibland kan göra. Jag kan inte för mitt liv berätta denna trista råtthistoria för henne för då lär hon aldrig vilja stoppa en bit ost i munnen igen.. iaf inte gjord med det märket. Och jag som var sugen på att åka iväg till ICA idag och köpa en bit till så att det fanns till frukosten imorn bitti. Hmmm.. Vad ska jag nu hitta på? Jag som förätit mig på lagrad Gréve och Prästost de senaste veckorna. Vilka problem.  : )


Nu ska jag skicka iväg mailet till fröken så det blir gjort. Sen ska jag ta fram dammsugaren och göra lite fint här hemma. Hoppas ni får en fin helg när den börjar. Blir det kallt ute.. glöm då inte att ta på mössa.. vantar och mormors gamla mamelucker.

På återhörande / Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0