Ny vecka nya mål

Måndag igen och skolorna har åter öppnat sina portar för alla lärdomslängtande elever efter höstlovuppehållet i förra veckan. S har åkt till sina arbetskollegor, barnen har gått till sina klasskompisar och kvar är jag och Flurr som ska försöka göra något vettigt av dagen. Idag är målet att plugga vidare inför det första matteprovet jag ska skriva om en vecka. Jag sköt upp samtliga prov då jag insåg att jag inte skulle hinna läsa in allt jag måste kunna för att klara av dom. Jag vet faktiskt inte om jag kommer få några poäng i det första då jag helt tappat fokus, intresse och engagemang i allt vad matematik heter.

Igår var vi då till Varberg där vi gick runt och såg stan och mycket av strandlinjen. Det var så attans fint och soligt att kroppen hoppade av glädje för allt ljus den fick på sig. Långkalsongerna, den extra tröjan, lammullsvantarna och fleecemössan jag gärna tog på innan vi åkte kändes väldigt överflödiga där vi gick i gasset. Skönt var det iaf och jag plockar hellre av mig det som är för mycket än går och fryser.. för det är inte min grej.. att frysa menar jag.

Här nedan kommer några bilder från de vi tog. De flesta på mig men lika bra att passa på när jag för en gång skull ser lite glad ut på dom. Annars brukar jag ju springa iväg, göra grimaser eller bara fåna mig.. som jag iofs gör här med.  :  )


E, T och jag. Lite längre bort till vänster ser man Varbergs fästning.


Jag får erkänna.. kameran och jag är inte bästa vänner.


Därför håller jag på och retas med den.. gång..


på gång..


på gång.


Ibland låtsas jag bara inte om den utan fortsätter med det jag gjorde innan.


Varbergs badhus.. fästningen ligger alldeles till vänster utanför bilden.


Stopp på vägen hem. Ser nästan ut som det är ett spöktåg som passerar.

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hunnit med att göra. Tänker på er och ser fram mot hemkomsten och dopet om ett par veckor.

På återhörande / Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0