Cykeltur och fika på café Garbo

Idag sken solen så pass att jag bara måste ut i ljuset och friska luften. Jag, E och T hoppade upp på våra cyklar för ett första stopp vid Munkebäckstorget, där vi skulle frankera ett kuvert åt S för vidare färd mot Spanien. Därefter in mot stan och en godisaffär alldeles i närheten av farmor E där de har hutlöst mycket löst att välja på. Det finns också för många sorter av choklad för de som älskar just choklad.

Påsar med smått och gott inhandlades för samtliga innan vi vände cyklarna hemåt. Dock gjorde vi ett snabbstopp på Café Garbo på Vasagatan där de gör väldigt god latte.. en smarrig rabarberhallonmuffin blev det till för min del. Men nu vette sjutton om kakan var av så bra kvalité.. för i skrivandets stund känns min mage orolig och dum. Eller så är det kanske vårkänslor jag drabbats av.. fast på hösten då.  :  )

Cykelturen in till stan och tillbaka tog ca 1,5 timme totalt att trampa.. vi gjorde lite omvägar när vi upptäckte staden sittandes på sadlarna. Nu har barnen gått ner till sin mamma L som bjöd över dom på middag. Jag väntar hem S och ska väl komma med förslag på middag för oss två ikväll. Nu ska jag gå och kramas med Flurr för en stund. Hoppas ni haft en trevlig dag.

* * *

Ikväll såg vi på den relativt nya filmen Iron Man. Jag ger den 2 biostolar av 5 möjliga då jag anser att den inte innehöll någon egentlig eller vettig handling. De två stolarna är för de stundvis trevliga effekter regisören lyckades få till och för att Jeff Bridges kan ge såna läskiga vibbar.. usch för hans ansiktsuttryck.

På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0