Frost på gräset och dimma i skyn

HURRA!!!!!!  Jag fick jobbet på Åhlens.. Tjohooo.  : )

* * *

Fredag..
Idag när jag vaknade låg dimman som en spöklik skugga över hela stan. Ja.. jag kan inte se hur hela stan ser ut härifrån förstås.. men jag kan ana att den befinner sig lite här och där.

När jag följde med E till spårvagnen.. där jag även skulle hämta dagens Metro.. passerar vi en småskola och dagis. Föräldrarna ställer sina bilar utanför när de ska hämta och lämna de små. Plötsligt ser jag små vita klumpar utmed fönsterlisterna på några av bilarna. Kan det vara möjligt? Jag går närmre och ser att det faktiskt är snö.. eller man kallar det nog frost i så här små mängder.. men ändå. Nu närmar sig vintern med fart.

Idag gäller matte som det i och för sig gjort hela veckan. Det är bökigt.. inte allt men en del av talen är svårare att lösa vilket irriterar mig då jag kör fast då. Som tur är kommer S hem från Stockholm ikväll och kan då hjälpa mig och förklara vad författaren egentligen menar. Annars har äldsta flickan E varit en klippa som med sina 14 år har kunnat sätta sig in i en bok avsedd för 18 åringar.. det är fräckt. Men hon älskar matte också.. hungrar efter nya tankenötter att knäcka.  : )

Nu ska jag göra mig min dagliga morgonkaffe och bläddra igenom Metro lite snabbt för att se vad som hänt sedan igår. Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Och att vi får kalasväder både här och hos er så de som vill kan vara utomhus så mycket man bara hinner innan mörkret faller.


La familia ( på styvsidan ) Pappa K, storsyrran H, farfar I, farmor S, lillsyrran M och jag. Förmodligen är det mamma H som tagit bilden en sommardag uppe i Gåltjärn, Kramfors ( Norrland för er som inte vet :  )


Kram och på återhörande / Christine



Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis, vad skönt det måste vara att ha ett jobb igen. :D

2008-10-18 @ 00:24:46
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Ja, det känns toppen.

Detta är ju "bara" ett extrajobb fram till jul. Men att få in foten på Åhléns är guld värt..likaså betyg och erfarenhet inom den branschen.. en chans till mer extrajobb vid sidan om studier.. och så finns varuhusen både här och där.. så detta känns bra.. RIKTIGT BRA. : )

2008-10-19 @ 10:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0