Matematik och Indie rock

Torsdag..
Nu jäklar ska jag göra allt för att inte tappa fokus då jag måste sitta med min skolbok många timmar per dag. Usch.. jag trivs inte alls med att vara elev igen. Jag vill ha ett jobb jag längtar efter att gå till på måndag morgon.. ha bra kollegor som skrattar åt mina skämt.. en förstående arbetsgivare som bjuder på smarriga fredagsbullar.. nya pengar in på kontot senast den 25:e varje månad oavsett hur Börsen går eller vilka som styr landet. Sån är jag.. trivs med tryggheten i att ha en plats att gå till dag ut och dag in.

Istället sliter jag mitt hår då jag är mer eller mindre pantad när det kommer till matte. Ja det förstås.. världens kungar och presidenter har inte heller stått i så hög kurs hos mig. Men å andra sidan har jag ett hjärta av guld.. håller upp dörren för äldre ( Ja, jag slänger den inte i ansiktet på yngre heller för den delen : ) vill andra väl.. är omtänksam.. kärleksfull.. lättpratad och har oftast ett leende på min mun.. älskar ironi i lagliga mängder.. är nog en väldans bra vän bara jag kommer ihåg att höra av mig till dom. Ja ni ser.. listan på hur fantastisk jag är kan fortsätta i det oändliga.  : ) 

Skämt å sido.. nu skiner solen här i Fräntorp. Ska snart dra med Flurr ut i skogen för att lufta min skalle efter alla räknetal jag bitit mig igenom denna förmiddag.

Tips på skön musik om du tycker om Indie, Indie rock, Indie pop och Alternativ finns att lyssna på här:
http://www.lastfm.se/listen/artist/Glasvegas/similarartists

Musiken är Non stop och olika band turas om att underhålla lyssnarens öron. Några nya favoriter för mig är Glasvegas, The Dykeenies, The Delgados och några till. Mycket nöje önskar jag er.



På Återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0