Lerum, Allum och jag

Efter frukosten tog jag, S, E och T bilen till Lerum som ligger ca 10 minuter hemmifrån. Där finns en affär vid namn Skohuset där S tidigare gjort fynd till sig och barnen. Och då jag kastade bort deffekta skor innan flytten stod jag nu utan höstskor. Vinterskor lär jag nog inte behöva då Götets vintrar består mest av regn mot storstadens snö som ibland faller ner över taken.

Jag klev in genom en tillsynes rätt trist entre men väl därinne fanns det skor uppställda i hyllor utan slut. Det största utbudet
på vuxenavdelningen attraherar förmodligen mest  kvinns och gents i åldern 50 +. Men då jag närmar mig denna härliga ålder med Porschefart tänkte jag va fanken.. titta igenom sortimentet kostar ju ingenting.

S tog med sig minstingen T för att leta upp nya skor till henne som förhoppningsvis ska hålla i mer än två månader som det är just nu. E gick för sig själv och tittade efter skor att ha till fint och då hon har spelning med sin orkesterklass. Jag tänkte rationellt och sökte av hylla efter hylla för att inte missa något och även få en inblick i vad folk har på sina fötter. Men ibland kan jag inte låta bli att undrar hur skodesigners tänkte när de hittar på vissa skor. 

Där i hyllan för skor i storlek 37,5 såg jag dom. De var först på gränsen att jag ens tog av mig min stövel för att prova den. Har ni aldrig tänkt när ni letar skor att Den skulle kunna varit toppen om inte.... iaf jag tänker ofta så. För är det inte sulan som är ful eller klumpig.. så är det någon detalj eller materialet som gör den till en omöjlig sko att gå i.
Nåja.. tillbaka till skon jag hittade. Den är en ankelstövel i brunt skinn med lagom mycket detaljer. Känslan som infann sig när jag dragit upp dragkedjan var definitivt ett Halleluja moment. Den var så galet skön att gå i så jag kunde bara inte motstå att göra den till min.  :  )

På väg till kassan kasta jag ett öga på en hylla jag inte tittat på än. Där stod ett par svarta Jodpuchliknande skor jag bara tänkte prova på skoj då jag redan hittat ett par och dumt nog satt även dom här som en smäck. Priset på de svarta var 350 kr och det är ju ingenting för ett par praktiska och sköna skor.

Sedan blev det ett kort besök på Allum då E skulle titta efter en stickad tröja.. vilket hon äntligen hittade efter massa letande. Och så hittade hon även en väldans söt svart klänning med ett gulligt liv och fluff i tyget nedtill. Hon hittade förresten ett par söta små finskor på Skohuset för ett riktigt bra pris. Jag smet in i en "tantaffär" i Allum och hittade linnen för 19 kr styck och är det några plagg jag har året om så är det just linnen och koftor.. det är mina signalement.. näst efter randiga tröjor förstås.  :  )

Hoppas ni haft en trevlig lördag och får en ännu bättre dag imorgon.


Mina nya skor.. den ena för finpromenader och den andra till Flurrpromenader.


Fyndade linnen för 19 kr styck.. vid såna tillfällen är det svårt att spara klokt.


Kram och på återhörande / Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0