Fredag och dammvippan den går

Fredag.. en dag många längtar efter och nu är den då äntligen här.

För mig känns varje dag som fredag då jag tillfälligt befinner mig utanför den stora skara folk som pliktmässigt kliver upp på morgonen och beger sig till den plats de spenderar flest timmar av sin vakna tid på.

Jag trivs inte alls med att "drälla omkring" utan en dagordning att följa.
Därför skapar jag mina egna måsten här hemma där jag prickar av sakerna efterhand.
Varje morgon gör jag mig en ny lapp med numrerade saker jag ska genomföra.
Då känns det inte fullt så illa att befinna mig mellan det som var och det som väntar.

Idag har jag gjort följande saker:


1.  Satt igång två tvättmaskiner av kläder och annat som behövde fräschas upp.
2.  Tömt diskmaskinen.
3.  Satt upp halktejp i trappen så att Flurr får det lite lättare att gå där.
4.  Slagit in E´s födelsedagspresent som hon sedan fick i eftermiddags. ( jeansen gick hem )
5.  Letat jobb på nätet då jag sköt upp butikssökningen till på måndag.
6.  Dagdrömt om S och väntat på att han ska komma hem efter en bra dag på jobbet.
7. 
Plockat ur mina sista flyttkartonger.
8.  Dammsugit hallen då det envisas med att komma in nya löv med skorna varje dag.

Jag blir lika förvånad varje dag när jag promenerar med Flurr i bokskogen härintill.
Det finns ju så galet mycket svamp överallt.
På marken, på stubbar, på träden.. ja de växer ta mig tusan överallt.
Förvisso är de flesta av dom oätliga, men ändå.. man blir glad av att se dom och det känns nästan som att gå omkring i en fantasivärld.  : )

Nu ska jag och S komma fram till vad vi ska göra med fortsättningen av kvällen.
Så jag lämnar er nu lite abrupt och tillönskar er en trevlig helg.

Kram och på återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0