Hösten tar mer och mer plats

Imorse när klockan ringde var jag så trött att jag låg kvar under täcket en stund.
Med slutna ögon kunde jag höra en efter en av de andra tassa upp på övervåningen.
S tränade imorse igen.. han har verkligen kommit igång och kör målinriktat efter det träningsschema han lagt upp.
Behövs det verkligen mer muskler då han redan är stor och stark.. men svaret blir förmodligen Ja om man ställer frågan till S.

Jag tog spårvagnen ner på stan efter frukost och tittade på några fler Optikeraffärer från min lista.
Har nog blivit lite kinkig när det kommer till att söka anställning hos nya arbetsgivare.
Så här går det nämligen till:

1.  Jag kliver in genom butiksdörren.
2.  Likt en övervakningskamera granskar jag snabbt personalen, lokalen, inredningen och bågvalet de har.
3.  Känns det sedan urk, trist, fy, här kommer jag bli uttråkad.. ja då vänder jag på klacken.
4.  Tycker jag istället om det jag ser stannar jag kvar och söker kontakt för att kunna presentera mig.

Den här Söka-jobb-metoden kan nog liknas med att gå på dejt.
Då har man ca 5 sekunder på sig att visa vem man är, och skall dessutom under denna korta tid själv hinna kolla in vem man har framför sig.
Sedan måste man snabbt komma fram till om man vill stanna kvar och dricka upp kaffet.. eller plötsligt kommer på att man har en sufflé som bakas i ugnen där hemma.  : )

Det finns ett fik på Göteborgs Centralstation som jag tycker om.
Inget märkvärdigt ställe egentligen men det är stort och rymligt och har gott om sittplatser att vila benen vid.
Inredningen är en blandning av gammal tågstation, då den invigdes1858, och nytt trendigt stilrent café.
Man har uppsikt över fyra av de 16 spår som finns, en av de stora entréerna och även ut till den vackert klinkerlagda gången som löper genom stationen.
Det finns med andra ord massor av folk och händelser att titta på medan man sippar på sin latte.

Ikväll är det ridning för E så stallet och läktaren är det som gäller efter middagen.
Ska dricka en stor kopp med kaffe innan jag far dit, för av någon anledning blir jag så hjälplöst trött när jag sitter där uppe och tittar på.
Jag är ju inte ointresserad av vad som sker i manegen.. men somnar ändå.
Det är kanske åldern.  : )


Centralstationen där många sulor nöts varje dag.

På återhörande  / Christine

Kommentarer
Postat av: Sara

Göteborg låter mysigt. :) Och det är nog för att det är så lugnande och avslappnande med hästar som du somnar. ;)

2008-09-18 @ 21:00:00
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej S. : )

Jo staden är verkligen trevlig av vad jag sett hittills.

Ska in till stationen imorn igen för att ta en kaffe där och fortsätta min sökan efter jobb.

Jag har blivit så kvällstrött nu när mörkret fallit utanför om de tidiga kvällarna, därför när jag sitter still i stallet så faller ögonen ihop. : )

Hoppas ni får en fin helg, du och R. Kram Christine

2008-09-18 @ 23:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0