Kaffemugg med mera

Morgondimman låg över stan när jag vaknade imorse.
Råheten som gömde sig i det trista grå letade sig enkelt innanför fönster och vägg.
Under promenaden runt kullen lättade det upp och när jag var tillbaka vid huset sken solen skönt i mitt ansikte igen.

Idag får kameran vila men jag ville ändå ta en bild av de fina muggar jag fick
av E, I och I på mitt gamla jobb när jag slutade . Jag föll för dess form och färg direkt.
E hade bra smak och känsla för vad jag skulle tycka om.  : )

Jag skulle gärna tapetsera hela huset i dess mönster om jag fick.
I alla fall jag blir glad av att titta på dom.. dessutom är de väldigt goa att dricka ur.
Stort tack igen för er present.. jag uppskattar och använder muggarna flitigt.


Mina fina muggar.


I ett rött hus med vita knutar måste det givetvis finnas röda pelargoner.


En dag ska jag prova S hantlar men med fjäderlätta vikter förstås.


I eftermiddag ska jag hämta upp S vid hans jobb. Sedan ska vi köra tillbaka till den skog vi lämnade kvar en hel del svamp i. De vi plockade sist är nu torkade men vi behöver fler kantareller att göra stuvning på till de middagar vi planerat in att ha med nära och kära i veckan.

Jag fann en annons om extrajobb med start i oktober och som varar över jul på Åhlens nere på stan. Jag ska skicka dom ett mail och visa mitt intresse för en av tjänsterna. Visst är det oerhört skönt med de lediga dagar man får extra vid jul, nyår, påsk osv när man jobbar och sliter på heltid. Men som jag ser det skulle en tillfällig deltidsanställning hos dom vara precis vad jag behöver och vill ha.

Det ger mig nya erfarenheter, jag lär känna nya människor, får in nya pengar på kontot, kan känna att jag gör någon nytta i väntan på en eventuell skolstart i januari 09. Så nu ska jag därför börja skriva på mitt brev till mina muggars moder.  : )

På återhörande / Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0