Måndag och Tigerkaka i ugnen

Så var det en ny vecka igen..
Tiden går verkligen snabbt nu för tiden eller är det bara jag som blivit långsam?

Denna dag vaknade jag, klev upp, åt frukost, pussade S hejdå i hallen innan han for iväg till sina kollegor.
Jag satte mig ned vid datorn där jag letade fram samtliga optiker i stan innanför tullarna, även om det inte heter så här nere.
E ringer för hon känner sig dålig så jag hämtar hem henne från skolan.
Soffan får fungera som tillfriskningsplats och jag tror att det faktiskt fungerade.

När listan är utskriven tar jag mitt CV i handen och sätter mig i min lilla blå Fiesta.
Jag börjar med de två närmsta och går först  in på Sävedalens Optik där jag presenterar mig och anledningen till att jag besöker dom idag.
Fortsätter sedan min färd till Allum Köpcenter där jag går in på Synsam och presenterar mig för butikens överhuvud.
Jag får en rikigt go känsla av de som arbetar där, en plats jag absolut kan se mig på för Extrajobb vid sidan om studierna framöver.

Kör hem när jag pratat klart med optikfolket och just när jag ska köra in på parkeringen framför huset kommer minstingen T hem med en skolkompis.
De äter mellanmål och börjar sedan blanda ihop ingredienserna till en Tigerkaka.

Klockan 16 kör T och jag iväg till stallet då hon ska ha ridlektion.
Vi åker dit och får en häst som heter Chili.
En Fuxfärgad C-ponny.. himla snäll men kan vara lite busig ibland och ogillar att få ett kallt hårt betsel i munnen.. men vem skulle tycka om det.

Så jag gjorde som jag lärt mig på Grimsta Ridskola, i Stockholm.. och värmde det kalla stålet i min handen och voila så gick det som en dans att tränsa den kusen.
Borde kanske tipsa stallets ridlärarna om det.  : )
Uteritt stod på schemat så denna gång fick jag roa mig på egen hand istället för att titta på uppe från läktaren.

Efter att T avslutat sin ridlektion och vi kommit hem var det dags att ställa mig vid spisen.
Köttfärsås och spagetti blev det.. resultatet blev helt ok och alla åt så mycket de orkade med.

Senare på kvällen blev det te med tigerkakan T gjort och den smakade smaskens.
Barnen i säng vid 21 är tanken.. närmre 22 är mer verklighetstroget.. de vet hur de ska hala sig kvar. : )

Flurr tassar runt och vallar in alla får han skall beskydda.
Han har ju fler att hålla ordning på nu än innan.. då det bara var jag menar jag.

Vi kommer nog snart  släcka ner för kvällen och gå till sängs då tre av fem känner sig krassliga idag.
Jag känner  mig mest trött.. men på G igen vad gäller hälsan och hoppet om att snart ha funnit mig en ny arbetsplats.
Imorn blir det ett rätt späckat schema så hoppas ingenting strular som sjukdom, spårvagnsstrejk eller snöoväder. : )
Hoppas ni haft en bra start på denna vecka och att ni får en ännu bättre fortsättning.

Kram och på återhörande  / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0