Somnade på läktaren medan S slet på hästen

TISDAG..
Denna dag är nog den mest fullbokade av veckans sju dagar.
Det är först jobb och skola som gäller efter frukosten.
Direkt efter skolan går E och T till sina respektiva lektioner i
Saxofon och Kornett.
Vid kl 18:00 är det Handbollsträning för V och sist ut kommer Ridning för S kl 21:00.
Mitt bland allt detta skall det läsas läxor, göras middag, andas och umgås.

Imorse tog jag mitt CV och for in till stan.
Jag skulle idag gå på ett infomöte hos ABF kl 9:30.
Kvinnan i receptionen var en kul en.. vänta ska du få höra.
Det hade samlats en himla massa folk som liksom jag skulle gå på mötet.
När de öppnade dörren in till Stora salen började folket röra på sig i en stril ström mot öppningen in.
Då säger kvinnan i receptionen med ett leende på sin mun -Det här verkar vara ett populärt ställe då det är så mycket folk här idag. Det måste vara för den goda maten de serverar.
De som hörde hennes lättsamma skämt drog på sina smilband.  : )

Efter mötet som var givande
följde prat med en av deras handläggare.
Jag berättade för henne om hur min närmsta tid ser ut med en förhoppningsvis start av Matte B flex (distans) i två intensiva månader.. sedan juluppehåll och efter nyår så startar KY-utbildningen på Mölnlycka Akademin som jag hoppas hoppas hoppas komma in på.

Jag gick efter ABF runt och runt i stan tills jag till slut blev så snurrig att jag tappade bort åt vilket håll de olika väderstrecken låg åt.
Tur jag hade köpt en Turistkarta dagen innan där jag prickat in var de olika optikerbutikerna i stan ligger.
Jag hann i alla fall med att besöka tio affärer i stan varpå jag lämnade kvar mitt CV till åtta av dom.
De två butiker som inte var intresserad berodde helt enkelt på att de nu har anställningsstopp.. så kan det gå.
Men jag hoppas på att få Extrajobb i någon av de tre favoriter jag tittat närmre på.. de gav en bra känsla när jag klev in till dom och personalen verkade trevliga.

Efter middagen följde jag med S till stallet för kvällens ridlektion.
Dressyr var det som gällde och de prövade tydligen en ny grej.. gå på volt.. sedan få hästen att gå in med baken just när de kommer ut ur cirkeln.. öppna heter det visst.
Såg rätt enkelt ut från läktaren men det är ju lätt att säga när man inte rider själv.

Jag somnade faktiskt till på läktaren där jag satt inlindad i en filt för kylans skull.
En av tjejerna i gruppen hade sett mig nicka till vid några tillfällen och berättade detta med ett leende när lektionen var slut.
Jag som hoppats på att jag hängt och dingt med skallen hit och dit utan vittnen.  : )

När S häst var borstad och fint tillbakaställd i spiltan for vi hemåt.
E hade gjort sin specialare till kladdkaka hon gör ibland.. så god.. så kladdig.. så chokladig.. så mums.
Jag måste nästan tänka mig för framöver så jag inte börjar jäsa på både brädden och baken.. menar så mycket gott som vi stoppar i oss.

Nu är det dags för mig att krama kudden.
Barnen sover sedan snart tre timmar tillbaka.
S gick precis ner och lade sig och jag sitter fast med min bikt.
Vad skulle det vara bra för att starta en Blogg.. den tar ju så förbaskat mycket tid.  : )

kram och klapp till er alla.
Saknar er med hjärta och tanke.
På återhörande / Christine


Kommentarer
Postat av: Staffan

Så är det. En del får slita medan andra mest sitter och sover... ;-)

2008-09-17 @ 15:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0