Slottskogen, farmor och jag.

Idag ska jag träffa S mor E för en fika och promenad i Slottskogen.
Det blev istället en fika med hembakat till.. en promenad i Slottskogen under den varma höstsolen.. lunch på ett servicehus i närheten av parken.. därefter en stilla promenad mot Es hem där vi stötte på några av hennes goda vänner som satt och lapade sol på en bänk i lä.

Efter min mysiga dag med farmor E gick jag ner på stan där jag tog bilder på det mitt öga fastnade för. Här kommer en sammanfattning av det jag såg genom objektivet.


Bra färdmedel om man ska tänka på miljön.. och mysfaktorn.


Det finns gott om parkbänkar i Slottskogen.


Finn fyra transportmedel på bilden.

 

Jag har verkligen torskat på alla dessa spårvagnar.  : )


Avenyn norrut.


Jag fann en spegel i väggen.


Ett lönnträd i sin prakt utanför Östra sjukhusets entre.


På min gata i stan.

Senare på kvällen var det dags för S ridlektion i stallet.
Jag följde med som vanligt och höll mig vaken hela tiden.. trot eller ej.
Ikväll var det hoppning och det såg riktigt kul ut.. menar inte att ryttarna såg roliga ut utan att det såg riktigt skoj ut att sitta där på hästen och ta sig upp och över de hinder som fanns.

Jag har bokat in två privatlektioner åt mig själv.. första tillfället är fredag 3/10.
Nu gäller det känns det som då sist jag försökte att komma tillbaka i sadeln resulterade i en smärre katastrof. Avkastad och dessutom utskälld
av ridläraren så det vissla om det då det var mitt fel att hästen blev nojjig. Så m.a.o.. nu eller aldrig.. blir det bra tar jag upp ridningen igen.. blir det istället en repris från sist.. ja då får jag börja virka eller köra stavgång istället.  : )

På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0