Fortsättningen kommer här

Här kommer mitt andra inlägg från Facebook där jag skrev ner hur den första veckan såg ut i min nya hemstad.
Nu när jag har min lilla Blogg kan jag låta mina tankar flöda fritt här istället. 
Så nedan finns då den kopierade versionen av det jag skrev på FB att ta del av.
Sen borde jag nog vara ikapp och kan fortsätta anteckna vad som sker från dags datum och framåt.
Väl bekomme...


* * *


Resumé av min första vecka i Göteborg den 8 september 2008 kl. 14:27 

Jahapp.
Nu ska vi se vad som hänt under den vecka som gått i min nya hemstad.. i mitt nya hem.. i mitt nya liv.

Efter att ha blivit mottagen på LÖRDAG likt någon av kunglig börd, återstod kvällen mest av att bara andas ut efter en lång dag av slit, städ och däckslitage.

SÖNDAG kom då finalen med tårta och allmänt bortskämmande av mig och Flurr.

MÅNDAG for jag runt mellan olika byggnader för att få fram papper och skapa kontakter med olika myndigheter.
På kvällen for vi til stallet då T skulle rida medan E och jag satt på läktaren och tittade på.
S var med V på fotbollsmatch.

TISDAG började jag känna att någon basill letat sig fram till mig och min kroppshydda.
Trött och slö och näsan som indikerade om att nu är någonting höstlikt på gång.

ONSDAG var i stort samma typ av kondition vad gällande min hälsa.
Trist och ett tillstånd jag aser vara helt onödigt att hamna i. : )
Åkte till IKEA för att titta på deras urval av gardiner främst men åkte därifrån med några andra saker.
Köpte även pingisbollar och cykelslang på Sportex.

TORSDAG for jag tillbaka till IKEA då jag fått med mig fel hylla hem, så det vara bara till att köra tillbaka och gå in i vimlet av gångar ännu en gång.
Idag hittade jag istället gardiner på Hemtex och Åhlens, men väl hemma och upphängda upptäckte jag att denna typ inte alls gjorde sig bra på plats som jag hoppats på.
På kvällen följde nästan hela gänget med till stallet då det var E som skulle rida.
Upp på läktaren satt några barn, några mammor och pappor, S, T och så jag som nästan somna.
Vad är jag för en vuxen person som somnar sittandes bland folk vid 19-tiden?
Pinsamt, oförståligt.. var kommer denna brist på energi ifrån?

FREDAG lämnade jag tillbaka gardinerna och har nu bestämt att lämna detta med fönsterdekoration till att bli ett senare projekt.
Tacomiddag blev det på kvällen och det är ta mig tusan lika gott varje gång. : )

LÖRDAG var det fotbollsträning för V i ÖS-regn, stackarn.
Men många lagkamrater med honom kom också dit så träningen blev trots allt av.
På kvällen gick jag, E och T och såg Mamma Mia på Bergakungens filmstad.
Det var min andra gång jag såg filmen med flickornas första.
Jag hade innan berättat vitt och brett om att det här är en riktigt bra film man nynnar och ler av flera dagar efteråt.
Under filmens gång såg jag båda sitta och le och såg rätt nöjda ut.
Jag själv sjöng med.. benen kunde inte vara still utan jag liksom satt och dansa i biostolen.
Det finns minst en scen i filmen där det går ett sus i publiken för det är så galet snyggt gjort.
När eftertexterna hade rullat klart började folk tjoa och applådera igen.
Med andra ord.. en riktig Må-bra-film. : )

SÖNDAG skulle V på fotbollsmatch och då var vädret helt annat.
Upp i ottan, S körde till och från matchen vilket nog kändes rätt skönt då de skulle vara ombytta och klara 08:15.
När de kommit hem och efter bortfrakt av ett stort och skymmande skrivbord i Es sovrum, bestämde vi oss för att ge oss ut och plocka svamp.
När vi närmade oss dagens utvalda plats började det regna.
Inga vattentäta kläder hade någon av oss med, optimister som vi är.
Men efter bara en kort skur försvann de grå molnen och det blev riktigt friskt och härligt att klampa runt i trollskogen med gummistövlarna på.
Trattkantareller blev det flest av, någon Kantarell, någon Rödgul taggsvamp.

Imorse MÅNDAG vaknade jag och huvudet snurrade som om jag åkt karusell i flera dagar.
Vad sjutton är det som händer?
Jag går gången bort mot toaletten fastän kroppen hela tiden vill svänga till vänster rakt in i väggen.
Jag går därför bredbent och med armarna ut för att ta stöd.
Såg förmodligen ut som en fylletant med alldeles för mycket innanför västen.
Kände att huvudet snurrade i vänstercirklar, mycket skum upplevelse.
Dette leder förstås till ett illamående jag inte vet var det ska sluta i.
S och barnen går till jobbet och sina skolor.
Jag låser dörren efter dom och känner direkt efter det ett stort behov av att Prata-med-Ralph-i-den-stora-vita-telefonen.
??? är det svampen jag inte tål, är det en fulsvamp som trots ordentlig rensning och kontroll av de svampar vi funnit slunkit med ner i stuvningen.
S mår bra och barnen stod över svampen så vad sjutton är det som gör att allt bara snurrar?

Efter mitt snabba samtal med Ralph lade jag mig ner på soffan.
Där däckade jag och vaknade ett par timmar senare.
MEN då kändes mitt mystiska tillstång mycket bättre, i stort sett helt återställd.
Skönt.. för jag har en iver att få komma igång här nere med ansökning till skolan och att hitta ett bra jobb att få in lite extra pengar på.

Nu ska jag i och för sig väldigt sent men ändå välbehövligt ta någonting att äta till frukost-lunch-mellis. : )

Vet inte om det jag skriver här är något att berätta eller läsas.
Jag gör det mest för att de där hemma skall få veta vad som händer och sker här nere.
Funderar därför på att börja Blogga men har inte bestämt mig ännu om det är en bra eller onödig insats.
Men det lutar just nu mot att jag startar upp en sida inom några dagar.

På återhörande och kram.. / Chrisitne

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, vad ROLIGT att du har skaffat en blogg, den ska jag lusläsa och följa med stor spänning. :) Ser fram emot lite bilder från ditt nya hus och din nya hemstad. KUL! Förresten, jag länkar till dig från min blogg, det går väl bra?

2008-09-10 @ 11:27:45
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej tjejen.

Jag hoppas förstås bli lika flitig som du är med din blogg. : )

Jag gör det mycket för att mina fäder skall ha koll på vad jag hittar på här nere.

Och ibland kan det nog bara vara skönt att skriva av sig i brist på lyssnare menar jag. : )



Jag ska ta hjälp av S och lägga in bilder på Flurr, mig, familjen om de vill vara med och sen lite semesterbilder och härifrån.



Hoppas det går bra med pluggandet och att du får en fin helg med R och co när väl helgen börjar.



/ Kram Christine

2008-09-11 @ 09:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0