Idag blev jag med Blogg

Idag blev jag med Blogg.. vet inte hur det gick till då jag alltid varit noga med att skydda mig från sånt här. 
 
Funderar på om det är en bra idé detta eller om det bara blir tidskrävande och bökigt.
De äldre säger ju alltid att man skall testa oprövade ting innan man kan uttala sig om någonting är tråkigt, dåligt, trist eller smakar illa.

Skrev på Facebook den 2 september om de första dagarna efter att jag flyttat ner till Göteborg och lämnat Stockholm bakom mig.
Jag har velat komma från storstan under några år men har inte tagit tag i saken mer än att dagdrömma om vilka möjligheter det skulle kunna ge.

För att spara tid kopierar jag sonika tankarna jag hade då och lägger upp dom här som en start på detta nya. 
Vid eventuella invändningar eller klagomål hänvisar jag till Allmänna Reklamationsnämnden.  : )
Trevlig läsning.


Mitt nya liv tar vid den 2 september 2008 kl. 14:49

Lördag morgon, den 30 augusti packade jag och S ner några av mina saker i källarförådet, andra slängdes bort och det mest kära tog jag med mig på den 45 mil långa färden.

På samma väg har jag sedan december förra året nött mina däck otaliga mil nu. Jag börjar känna igen varje krök, varje kulle, veta var varje hastighetskamera finns.

Efter en lång dag av tömning av mitt hem jag haft sedan 98 satte vi oss i varsin fullpackad bil och började färden söderut.

S körde oftast framför mig, jag låg på lagom avstånd bakom och kände mig nästan som en bortgift ungmö som blev hämtade av sin man.
Hämtad till deras nya gemensamma hem.

I S hem känner man sig på en gång avslappnad och trygg, avslappnat naturlig.
Det ryms så mycket värme inom dessa fyra väggarna.

När vi kom fram till huset vid nio på kvällen möttes jag av det raraste, hjärtligaste, underbara mottagande jag kunnat drömma om.

S tre små.. som egentligen är rätt stora nu, snart 14, 12 och snart 11 år hade förberett min ankomst med ballonger, serpentiner och en dikt som allt gick rakt in i hjärtat mitt.

"Välkommen Christine, hit ner till Götet.
Synd att vi missade det heliga mötet.

Då hade vi redan försvunnit ner till mamma.
Vi är ledsna för det, hoppas du känner samma.

Efter oss vi lämnade vers och ballonger.
Även serpentiner men inga sånger.

Hoppas att det räckte med städningen här och där.
Imorn kommer finalen som innehåller bär.

Vi slår en signal och ser när det passar.
Då kommer även djuret med 4 små tassar.

Vi tackar för oss, hoppas ni ser det innan elva.
Så är ni ej sena och får tid för er själva.

Puss och kram E, V och T

På fm efter kom barnen upp med marängbottnar, glass, grädde, hallon och cokladsås.
De gjorde en smarrigt god marängtårta som vi alla kastade oss över där vi satt på altanen i förmiddagssolen.

Efter fikan sprang de tillbaka till deras mor och S och jag tog tag i de kartonger och väskor vi tagit med ner.

Måndagen bestod av att besöka diverse myndigheter som Skatteverket, ABF och Studievägledning.
På kvällen tittade jag och E på när T hade ridlektion.
S var iväg och hejade på V som hade fotbollsmatch.

Idag har jag mest varit hemma och plockat.
Hittade ett lunchställe rätt nära där jag nu bor som hade väldigt god och prisvärd mat.
S bjöd snäll som han är.

Min plan framöver är att hitta en trevlig utbildning jag vill gå och kommer in på.
Jag känner ett sug efter att vidareutbilda mig.. lära mig mer än det jag kan idag.

Nu ska jag ta med Flurr upp i Bokskogen här utanför tomten.
Flurr trivs där han med.. mycket att lukta på.. många löv att sparka runt i.

På återhörande.. Christine

Kommentarer
Postat av: Mimmie Sundin

Hej Syrris!

Va kul och läsa om ditt liv nere i Göteborg. Jag och killarna tycker att det är bra att du skriver så vi får veta vad som händer.

Det låter som du fick ett fint mottagande när du kom ner.

Hoppas du mår bättre och att Flarre också mår bra så får vi höras senare.

Kramar

M,J,M,V

2008-09-10 @ 11:11:21
Postat av: Christine

Hej syrris.

Vad kul att du hittade hit. : )



Jo.. jag ska försöka skriva ner det som sker dagligen så ni vet vad jag gör här nere.

Dina sötnosar till söner var så goa när jag var hemma hos H och co.

Lite läskigt att hålla i dom var det allt.. men det var en härlig känsla att få ha dom nära.

Tänk.. lillsyrris har fått barn.. tvillingar t.o.m.

Det är helt galet fantastiskt. : )



Hoppas du och alla killarna får en fin helg när den kommer.

Flyttkort är på väg..



Många kramar / Christine



2008-09-11 @ 10:12:13
Postat av: kenneth

hejsan på er,



kul att du fått en bra start som göteborgare,

Tack för flytt kortet men det du skrev om glöm, det kan du glömma rätt som det är så står vi framför dörren. Tankarna finns alltid hos er så du bara vet.

Vi har det bra och kämpar vidatre med det som är kvar inne denna helg, mycket på jobbet så man är lättvaggad på kvällarna.

HA DET GOTT OCH VAR RÄDDA OM ER:hälsa alla



KRAM

Kenneth/Carina

2008-09-12 @ 15:40:30
Postat av: Christine

Hej pappsen och Carina.

Varmt välkomna till min nyskapta Blogg. : )



Hoppas ert hemmafixande börjar gå mot sin ände.

Fast å andra sidan tar ju aldrig husbestyren slut. Jag har blivit påmind kan jag lugnt säga om hur det är att bo i hus från Hässelbytiden. : )



Hoppas att ni får en fin helg och att ni hinner pusta ut lite också.

Stor kram till er och hälsa Cecilia nästa gång du pratar med henne.

/ Christine

2008-09-12 @ 19:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0