Botaniska Trädgården

Söndag & Måndag..

På söndag åkte jag och S bort till Botan för att se vad som hunnit komma upp ur jorden. Och det fanns massor redan nu. Än var inte alla tulpaner igång men snart så. Och när de blommat över är det dags för en annan charmig blomma, Dahlian. De har långa stråk av rabatter med en sorts blomma.

Som nu är det t.e.x tulpaner i massor och lite senare visas det meter på meter av olika sorters Dahlior. Helfränt att se. Och jag som tycker om blommor.. det kan ju inte bli bättre.  :  )

Måndan åkte jag till skolan (fri dag annars) för att beta på med inlämningsjobbet i Redovisning. Men det är något allvarligt fel då jag verkligen inte fattar.. eller vill fatta.. eller begriper hur de tänkt när de kom på detta knepiga.

Kanske var det gångerna jag bankade bakhuvet i spjälsängen ändå som ställt till det i skann på mig. Min biopappa berättade detta för mig sist jag var upp och hälsade på. Att jag slog huvudet så hårt i sängen och en kväll när jag inte ville sova.. tog jag i så hårt att själva botten på sängen åkte på sniskan och jag gled ner och hamna med fötter och huvudet uppåt.. och baken nedåt. Hmmm.. detta skulle jag kanske inte berättat för er. Nu fattar ni ju varför jag är som jag är.  :  )

Nedan är några av de många bilder jag tog från besöket i trädgården. Hoppas ni finner er egna favorit bland dom.





















































Nu är det dags för mig att sova. Resten av gänget ligger redan i sina sängar.. även hövdingen i huset. Flurr har förmodligen hoppat upp i Es säng.. krupit nära och lagt sig under hennes ena arm. Så brukar man hitta dom på morgonen.. som ett ungt förälskat par som sover sött nära intill varandra.  :  )

Kram och god natt.// Christine


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0