Flurini in the sun

Fredag..

Hade ledig dag från skolan. Satte mig därför ut i solen och knåpade ihop ett par inlämningsuppgifter jag ska lämna in i nästa vecka. Resten av helgen måste jag nöta och nöta.. och nöta lite till på dessa konteringar min skalle vägrar att förstå. Jag ska ju göra om den delen på tentan jag missade förut. Jag ser inte fram mot det denna gång heller.. men vad har jag för val. Bara se till att skallen vaknar till liv och släpper in den goa och nödvändiga kunskapen i Bokslut och annat roligt.  :  )

Jag hoppas det blir finväder i helgen för då ska jag hålla mig utomhus så mycket jag bara kan. Ja, det förstås.. jag måste placera min ändalykta intill datorn också för att ta detta med konteringarna i ett övningsprogram jag har här hemma. Viktigt att göra men trist om solen skiner utanför.. men men.. bara till att kämpa på.

Det är nu endast 6 veckor kvar av denna termin. Känner att jag måste hitta mig ett extrajobb så jag får in lite nya kulor. Kanske lär jag känna lite nytt folk också på kuppen.. vilket nog är bra om jag tänker på långa sikt.









På kvällen grillade vi tjocka revben och slängde ihop coleslaw som smakade smaskens. Därefter somnade jag som vanligt i soffan medan filmen The Beach snurrade på i etern. När jag ser miljön får jag goa minnen från när jag och min yngre syster var dit för några år sedan. Vi besökte t.o.m stranden allt handlar om. Lite fräckt. Jag trivdes verkligen där och vill någon gång återvända.. gärna medan jag fortfarande kan röra på mig och inte hunnit bli en stel gammal tant.  :  )

Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Kram så länge  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0