Kort blogg om Gynning

Tisdag..

Idag var jag också ledig från skolan men jobbade på flitigt med de CV jag imorgon skall lämna in.. för vidare transport till de två LIA-platser jag hoppas få komma till i höst. Ja.. eller hoppas på en av dom menar jag. Svårt att praktisera på två olika platser samtidigt.  :  )

Skrev tre texttransporteringar också med en bit ur Bibeln som ska vara inne tills nästa lektion i Kommunikation. De blev bra och jag fick tummen upp av S för samtliga.

Idag fick vi hem en ny tidning i brevlådan.. Villa-Liv. Mest annonser och reklam men mitt ibland alla erbjudanden om fläktar och duschkabiner fanns ett reportage om Carolina Gynning. Som ni alla vet har jag "liiite" svårt för fejkblondiner.. bimbos.. vulgoblondes och nippertippor.

MEN fröken Gynning är en tjej jag däremot tycker är himla vass i sitt sätt att vara. Visst.. hon är högljud och klär sig lätt vid en viss typ av fotojobb.. men hennes personlighet går absolut inte av för hackor.

Hon har ju börjat måla igen på äldre dar och jobbar på flitigt i sin mammas, Agneta, ateljé i Malmö. Dit har jag inte tänkt åka.. men däremot hoppas jag komma iväg till Båstad.. där de i sommar ska ställa ut sina alster på galleri Don Clarre.



"Agneta och Carolina Gynning är både lika och olika. Där Carolinas konst är hård och expressiv, är Agnetas mjuk och introspektiv."



Nu är S ut med Flurr.. barnen ligger i sina sängar.. mitt vänstra knä är uppsvullet och dumt.. och nu ska jag ner och lägga mig för natten. Skola imorn och då måste jag vara allert. Ridning på kvällen om bara knäts svullnad lagt sig tills dess.

Kram och sov så gott  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0