Mojjito är smaskens

Fredag..

Idag var jag till skolan på fm och jobbade av lite på inlämningsjobbet i Redovisning. Jag fick dela klassrum med den klass som går exakt samma utbildning men de började 1 år tidigare. Och det jag kunde höra av det läraren berättade för dom (jag tjuvlyssnade en ening).. det var inte så långt ifrån det hon just lärt ut till oss. Så vad har de då lärt sig mer under det år som skiljer oss åt.. kan man undra.  :  )

Hem och lade mig på soffan och blundade för en stund. S kom hem rätt tidigt.. han lade sig på den andra soffan och vi "blundade" sedan bort en halvtimme som två gamla pensionärer. Fast det får man inte kalla S för, för han känner sig inte som en sådan. Men jag kan ibland känna mig som en gammal sleten gumma.. men det är helt ok för man kan inte alltid vara på topp.  :  )

Sitter just nu med en mojjito innanför västen och det känns riktigt behagligt. Vi inväntar köttebiten på grillen och det kommer nog smaka smaskens när middagen är klar. Visst har middagstiden passerat med några timmar.. men jag har inte kännt mig hungrig heller och då kan man lika gärna flytta fram ätandet. Och med en gnutta god vit rom i strupen så går det absolut ingen nöd på mig. :  )

Jag använder en hundmat till Flurr av märket Beneful inköpt på ICA. Inget märkvärdigt med andra ord.. men Flurr gillar den så varför köpa Lyxkäk när han blir glad och lycklig av denna. Nåja.. det finns iaf en hund på omslaget som är väldans söt. Jag skickade nyss ett mail till tillverkaren för att fråga vilken ras det är. För när jag en gång framöver tar beslutet att köpa en ersättare efter Flurr står denna högt i kurs.. iaf idag känner jag så. Är ju lite sugen på Dobermann också då det är en väldigt trevlig och vacker ras. Denna ras.. vad jag tror är en Irish Softcoated Wheaten Terrier.. den är ju raka motsatsen till Dobermannens släta blanka päls. Detta yrväder har istället en beige päls som är fluffig och pälsig på alla sätt och vis. Men den är ruskans söt att se på.  :  )

Imorn bär det av till Marstrand för både sightseeing, fotografering och Geocaching. Jag har aldrig varit dit innan utan bara sett bilder därifrån från reportage på tv. Ska bli väldans kul att se det med egna ögon. Det ska ju också.. vad det sagts tidigare.. bli sol och 20 grader varmt imorn vilket passar en sådan utflykt bra. Kanske finns det något trevligt fik där så man får i sig sitt dagliga koffeinbehov.  :  )

På söndan ska vi sedan gå till Botaniska Trädgården och se hur långt alla lökar och blommor kommit. Det har ju inte varit någon direkt värmebölja ännu.. så det blir en överaskning imorn vad vi bjuds på att se på där.

Nu ska jag hjälpa till med det sista med maten.. dukning och sånt. Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Massa kram till er alla. Tänker på er och gör det med ett leende.  :  )



Kram // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0