Stockholmshelgen över

Lördag packade jag in väskor och ungar två i bilen och körde upp mot storstan. Barnen ska bo hos sina morföräldrar denna påskvecka och även passa på att hälsa på sina kusiner som de också bor i Sveriges största och kanske mesta stad.

Efter att de små blivit upphämtade fikade jag med min gamla klätterkompis T. Vi satt och babbla och uppdaterade varandra om Senaste Nytt som hänt i våra liv var och en på sitt håll. Efter det körde jag hem till min vän K och hennes man M som väntar bebis med endast 5 veckor kvar till Take-Off. Magen var stor och K var lika söt, klok och snäll som hon alltid är. Efter middag hos dom körde jag hem till min styvfar och hans gullis C där jag lånade sängplats över hemvistelsen.

Söndag träffade jag mina gamla kollegor E och K från optikeraffärern på Söder. Det var väldans skoj att se dom igen. Även där fick jag höra Senaste Nytt och jag håller tummar för Ks ihopflytt med sin käreste. Efter att vi suttit och babblat i fem timmar.. tror eller ej.. men å andra sidan är vi ena riktiga babbelmajor när vi väl kommer igång så detta var en enkel match för oss alla tre. Hur som.. jag kom av mig där ett tag av den nostalgi som bubblade upp inom mig. Efter fikan med de båda bönorna körde jag hem till min Biopappa och blev bjuden på middag hos han och hans käresta K. Mysigt att se dom igen och jag håller tummarna för farsgubben som skall Starropereras imorn onsdag. Det kommer gå bra men hålla tummarna kan man ju göra ändå.  :  )

Måndag åt jag frukost på stan med min vän S, därefter raka spåret ut till min yngre syster med tvillingpojkar och min mor var även där. Kul att se henne igen då det blivit glest mellan gångerna på sistens. Pojkarna var så söta så jag tror jag ska dö. Eller inte dö direkt men skulle jag.. jag säger bara OM jag skulle få för mig att vilja ha en liten någon gång.. tick tack tick tack min bioklocka ringer snart för sista gången.. ja då måste de se ut som någon av pojkarna. Jag menar då att jag i sånt fall vill ha ett lika gulligt barn som min syster har fått.. och hon fick dessutom två stycken.

Med deras skrattgropar och goa sätt.. de kryper eller hasar sig fram med en jäkla fart och är så charmiga att de timmar jag var hemma hos dom kändes som 20 minuter. Jäkla tur syrran har.. avis så jag blir grön om tungan.  :  )

När jag myst klart med vilddjuren tog jag bilfärjan över mot V-ö istället för tillbaka till V-holm. Detta för att jag skulle möta upp min gamla vän S vid Sa-butiksområde där vi skulle ses över en fika. Den vägen blir då kortare om jag ska dit.. istället för att åka runt hela stan och åka ut mot skärgården igen. Solen sken härligt på oss när vi satt på en uteservering och sippade på våra Ice-Coffee med smak av vanilj.. Mhmm.

Tisdag ringde klockan 06:00 och då var det dags att packa ihop för nedresan. Kändes kort och stressigt denna helg då det bara gått i ett. Jag skulle gärna haft mer tid då tiden med familjen blev rätt futtig. MEN det går fler tåg. Småpojkarna fyller ju år i juni.. min vän K ska ju få smått då Tjorven vill ut i mitten av maj.. så det finns anledningar att bege sig norröver snart igen.  :  )



Bilfärjan över till ön.


Vy över V-holm.


- Hej moster.. är det du som kommer och hälsar på?


M och V.


M och V.


Linslusen M.


M håller hårt i korgen och V är på väg in i diskmaskinen. Tokungar!


Med plats för vila då det lär behövas. Skitsnygg sänggavel förresten.


M dagdrömmer.


V filosofen.


V närmast och M i bakgrunden.


M är en exakt kopia av sin mor när hon var i samma ålder. EXAKT.


V busar.


V tar ett smakprov av deras nya gossedjur.


V tyckte kameran var intressant. Blivande fotograf kanske?


Trynet och Myris inköpta på Nordik nere i Götet.


Färjan över till V-ö


Skepp o hoj.. Dags att lätta ankar.. eller nåt.  :  )


Som ni själva ser har syrran fått två nästintill perfekta barn.. både till det yttre och till det inre. Inget gnäll.. inget bråk.. glada.. nyfikna.. sagolikt fina.


På återhörande  // Christine


Kommentarer
Postat av: Syster Yster och Stormogulen

ÅHHH vilka raringar!



Fina bilder på de små raringarna.

2009-05-20 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0