Trädgårdsbestyr

Onsdag & Torsdag..

Onsdagen var lugn med plugg i skolan fm och em. Sedan hem och ut på altanen för att andas frisk luft och känna gräsmattan under mina barfota bottenplattor.

Kvällen bestod av ridning och denna gång fick jag en väldans fin tjejhäst som heter Stella. Ny för mig att sitta upp på men det blev en trevlig lektion i sadeln. Hon gick stundvis mycket snyggt varpå fröken kommenterade detta och gav mig tips om hur jag kunde forma henne ännu mer. Så denna dag kändes det roligt med hästar igen. Roligt.. men fruktansvärt varmt och svettigt då jag fick jobba hårt och hade nog en tröja för mycket på mig.  :  )

Torsdag är jag ledig från skolan och ska dit först på tisdag i nästa vecka. Jag kände mig mer död än levande denna morgon och stannade kvar i sängen medan de andra klev upp. Klockan hade hunnit bli närmare halv elva innan jag resolut satte mig upp och med en tanke om att få någon som helst ordning på denna sega och lediga dag.

Gjorde frukost och satte mig ute på altanen och åt av den där. Det var härligt varmt och lagom skuggigt där ute. Efter ett tag blev det t.o.m. lite svettigt innanför linnet så jag gick in och hämtade kameran. Gick runt i trädgården och försökte med objektivets hjälp fånga försommaren i bilder. Nedan ser ni vad jag och kameran fastnade för.  :  )



Årets Petuniainköp är nu nere i jord.


En trött Flurr gäspar i solen.


Prästkragar, Lavendel, Ampeltomater och Storblommig Fingerört.


Vinters solrosfrön som fåglarna tappat ner i krukan växer nu till sig.


Det har exploderat grönfärg i skogen på bara ett par dagar.


Den absolut vikigaste kryddan för sommaren.. Mynta.. för Mojjito var dag.  :  )


Flurr sover på trappen ner till trädgården.


Har oftast ett öga på oss så han vet var vi är.


Skuggspel på trappen.


Vinbärsblommorna i stora klasar. Blir nog mycket bär även i år.


Äppelträdet har bara fått några få blommor hittills.. men jag hoppas på frukt ändå.


Vår ofrivilliga Kirskålsodling som mer eller mindre tar över i rabatterna.


Gullisen pryder marken tilsammans med sina vänner.


Aklejan hoppas jag trivs där hon nu står.


Rabarberpaj.. jajamensan visst blir det så.


En av trädens blomklasar välkomnas varmt.


Stjärnmagnolian står lite inträngd i ett hörn men beundras dessto mer.


Tra la la la lalalalala laaaaaa...


TRA LA LA LA LALALALALA LAAAAAAAAA... (host host krax..)


Ähhhh.. det där var jobbigt. Nu ska jag nog vila lite igen.


Lakritskonfekt eller knäskydd för trädgårdsarbete..?


Nu har jag inte tid att sitta här längre utan ska göra mig en kaffe och förflytta min ändalykta till en mer solfylld plats. Kanske blir det soffan på altanen.. kanske blir det trappen ner till trädgården.. eller så lägger jag mig raklång på gräsmattan och ser om det finns några fästingar i det gröna.. sköna.  :  )

Hoppas ni får en toppenfin helg med allt det ni hittar på att göra. Glöm inte säkerhetsbältet när ni är ute på vägarna.. ha sovrumsfönstret lite på glänt så ni sover gott om natten.. och gör er en eller flera Mojjito så ska ni se att världen blir lite mer vacker då.  :  )

Många kramar från mig  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0