Lång gång utmed Lärjeån

Lördag..

Dagen i bilder utmed Lärjeån. Från Hjällbo fram till Angered Centrum där vi tog spårvagnen tillbaka till bilen. Det blev en liten nätt promenad på två timmar. Värmande skönt i solen men aningen för svalt för min smak i skuggan av träden. Men har man lite kläder på sig får man skylla sig själv.  : )









































När vi kommit hem från vår promenad upptäckte S att en cache inte så långt härifrån innehöll fyra Travelbugs samt tre GeoCoins. Detta är rekord för att vara i en och samma cache. Jag blev eld och lågor och ropade på de andra - Packa in ungarna i bilen.. denna måste vi ta..! Och så packade vi in två av tre ungar i bilen och gasade iväg mot jordgömman förhoppningsvis fortfarande fylld med jordjuveler.

Så snabbt har vi nog aldrig gått ifrån bilen.. vinden riktigt ven i öronen så triggade som vi alla var. Var är den?!? Var är den?!? Det tog inte lång tid innan vi hittade.. jag fick äran att öppna burken.. jag skakade om den först och hörde att någonting låg innuti.. jag öppnade locket och såg TB-brickorna och jublade högt - Det är denna.. vi har hittat den.. alla TB ligger kvar..! Tjohoooo!!!!

När vi samlat in alla saker och lagt ner dom i ryggsäcken gick vi mot nästa cache som låg nära intill. Den tog vi snabbt den med. Nu när vi var igång och det gick så bra fortsatte vi mot den tredje cachen i området och hittade även denna. Den låg intill grunden till Kungsglass, Göteborgsfabriken. Då de hade försäljningen öppen runt hörnet gick vi förstås in och såg vad de hade att erbjuda oss.

Och vilken glass.. och vilka priser. Kan ni förstå.. tre gigantiskt stora och goda kulor hemmagjord glass i en gigantiskt stor våffla (hemmagjord den med) och allt detta för bara 20 kr.. kan ni fatta?

Vi tog våra glassar med ut i solen och satte oss på en betonggrej intill fabrikens ena vägg. Sol.. blå himmel.. vindstilla.. underbart härligt. Efter glassen blev det kittelfajt mellan S och E på gräsmattan framför. Jag såg inte vem av dom som vann.. men det såg kul ut och fastnade också i kamerans objektiv.  :  ) 

Hoppas ni haft en lika fin dag som vi haft. Kram så länge. // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0