Vanlig vecka igen

Tisdag..

Idag har det varit i och för sig varmt här i Götet.. men det gråa låter inte solens strålar tränga igenom.. tyvärr. Skola för mig och barnen å så jobb för S.. som vanligt med andra ord.

Idag var det IT och Kommunikation på schemat och datalektionen var riktigt trevlig då det var rätt lätta övningar vi skulle göra. Kanske därför det kändes skoj. Sen var det då Läran i kommunikation efter lunch.. och jag vet ännu inte vad jag ska tycka om det ämnet och den läraren. Det blir bara mer och mer märkligt innehåll och då också mindre och mindre intressant att närvara. Nu ska jag inte börja skolka.. tro inte det.. utan det jag menar är bara att ämnet känns självklart och inget av det hon går igenom är liksom nytt.. inte för mig iaf.

Idag skulle jag då äntligen få hålla mitt föredrag om Geocaching.. vilket jag tycker är en trevlig sak att göra på sin fritid om man nu gillar frisk luft och att röra på sig. Ja så var det då 4 elever kvar till dagens lektion som skulle prata och vi hade en och en halv timme på oss innan läraren skulle på ett möte tillsammans med andra lärare.

Hon börjar lektionen med att visa en filmsnutt på TV:n om en Jäääääättebra föreläsare (enligt henne själv) som är såååååå fantastisk och omtyckt. Karlskrället har t.o.m fått pris för sitt babblande -06 och -07. Nåja.. denna karl.. eller kille då han såg ut att vara runt 35.. han prata på i 190 och kunde inte tala tydligt för fem öre. Nää.. han band ihop alla ord i varandra så jag hörde fasiken inte vad han sa stundvis. Och han babbla på och han babbla på om att Svenskar kan ingenting om världen eller om sånt som sker inom landet heller för den delen. Han kritiserade och kritiserade allt vad han orkade.

Hur fan har han lyckats bli en sån framgångsrik talare, undrade jag för mig själv. Är det för att han kritiserar så in i H-vete som många andra kanske inte vågar göra och detta upplevs då exotiskt och Nytt.. eller vad missade jag??

Nä.. han var raka motsatsen mot ALLT det läraren har förklarat för oss från start hur man ska göra för att vara en bra föreläsare. Läraren har hela tiden sagt att man ska prata långsamt.. tydligt.. inbjudande på alla sätt och vis. Sen visar hon då denna snubbe som babblar sluddrigt och för fort och bara gnäller och gnäller och gnäller.

Lektionen slutar iaf med att de andra tre eleverna hinner prata om det de skulle prata om och jag har typ 3,5 minut på mig att köra mitt race.
- NEJ TACK, sa jag till läraren.
- Jag tar det hellre en annan gång då jag inte behöver stressa igenom det jag ska säga.

- Ja men jag kan komma 5 minuter senare till mötet, svarar då läraren.

- Tack men nej tack.. det blir bara stressigt då mitt tal tar ganska precis 10 minuter.
- Då tar jag det hellre en annan gång eller inte alls.. det kvittar.
- Jag kan också lämna in en skriftlig redovisning om du vill.. mig gör det det samma, sa jag till läraren.

- Ja kan du tala vid nästa lektionstillfälle så går det ju bra det med.

- Ja tack.. då gör jag så istället.


Nu har jag varit på väg att hålla det där förbannade babblet två gånger.. och därför har nu lusten gett sig av. Kanske kommer den tillbaka igen.. lusten menar jag.. eller så gör den det inte. Jag orkar inte bry mig längre utan det får bli så intressant åhörarna nu kommer tycka att det är. Smaken är som baken därför är det ingen idé att ojja sig i onödan om detta ovärldsliga ting.  :  )

Efter floppen körde jag hemåt i bilen med hög musik ur högtalarna.. få bilister på vägarna så det gick snabbt och lätt att komma hem utan skador eller svordomar.

Jag har sovit kasst de senaste nätterna därav är jag på ett trist pisshumör känner jag nu. Ska därför göra mig en kaffe och några äggmackor så kanske jag ärtar till mig en aning. Jag orkar nämligen ingen fajt ikväll som kan uppkomma p.g.a mitt dåliga humör. Orkar bara med en katastrof per vecka.  :  )


3 generationer Ö-bor.


M klappar om Arlakossan.


V tyckte kameran var intressant.


Hoppas ni fått en fin start på denna vecka. Skönt med korta veckor.. bara tre dagar kvar nu till helg.  : )

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0