Bomben är nu släppt

Tisdag..

Som dagens rubrik lyder är nu nyheten framförd till de små här i huset.. jag flyttar hem till Stockholm på lördag. Jag har inte velat säga något här då det inte var särskilt enkelt att fatta det här beslutet. Dessutom ville jag att de skulle få reda på direkt av oss.. och inte ryktesvägen.

Visst känns det dubbelt detta som nu skall ske. Jag vill egentligen inte lämna det jag byggt upp under det år jag bott här nere i Göteborg.. men är det inte meningen.. så är det inte så. Min gamla mormor sa ofta så.. Allt har sin mening.. och visst är det så. Endel går på magkänslan och andra går på ödet när de ska välja vad som ska ske. Vad som fick mig och S att fatta detta beslut.. det gör detsamma. Jag/vi gjorde det för allas bästa.. iaf enligt mig själv.

Så.. jag kommer då flytta upp nu till helgen och börja om.. eller starta om och fortsätta följet av mitt liv. Flurr får ju förstås följa med som sällskap i början iaf.. sen får vi se hur länge han orkar hänga med innan han ger plats för en ny stjärna. Vad för sort.. och vad för kön det blir.. är redan bestämt. Resten är att leta upp en bra uppfödare med dito hundar. 

Detta kommer förstås inte ske i den närmsta tiden utan får bli när tid och plats stämmer till fullo. Allt ska stämma när jag väl bestämmer mig för att bli hundägare igen då det ligger mycket ansvar och tid i detta menar jag.

Nu ska jag göra en Att-göra-lista för morgondagen. Överst på den står iaf att jag imorn bitti ska hämta upp min goda vän A från juljobbet på Åhlens.. därefter ska vi köra ut till Tjörn och hälsa på min andra goda vän jag lärde känna där.. G. Vi ska ut till hennes landställe och hälsa på där över dagen. Ska bli riktigt majsigt. När vi myst klart ska jag sen köra förbi As hem och lämna av henne där för att sen köra hem hit och börja packandet och fixandet. 

Jag jobbar torsdag och fredag och har nu inte så mycket tid att fixa klart på. Men å andra sidan står mycket redan färdigpackat i sina väskor sedan flytten ner. Så det går nog bra ska ni se att få ordning på allt innan helgen.  :  )

Nu ska jag ut med Flurr en sista gång för kvällen och sedan bums i säng. Hoppas ni haft en fin dag. Kram så länge.  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0