Halvdag idag.. ledig imorn

Onsdag..

Sitter just nu i soffan.. tv:n är på.. American Idol final.. står mellan tre tillsynes trevliga killar med fördelaktiga utseenden.. precis som det ska vara i U.S and A.

Jobbade på skoavdelningen idag.. bytte avdelning från väskorna då vi var för många där.. och för få på skorna.

 

Temperaturen var hög idag.. solen sken.. luften kvav inne på varuhuset.. längtan ut till sommaren som återkommit växte för varje timme som gick.. snart slut på REA-skorna som står uppradade i givakt på borden.. vill ha Hunter gummistövlar men både priset och vidden på skaften är för stora.

Vill bli mer tjejig med smink och smycken men känner mig bara tantig när jag försöker.. känslorna rusar amok bakom bröstkorgen.



När ensamheten, Flurr och jag delar matbord.. blir det inte mycket på faten.

Vem är jag.. vem har jag blivit med tiden.. beroende på vem jag frågar blir svaret därefter.



Många hundar bor här i Fräntorp.. vita, svarta, röda och grå.. var de kommer ifrån och var de är på väg varierar från dag till dag.. jag ser att Flurr blir mer och mer trött för varje dag som går.. orkar inte.. vill ha skjuts vart vi än ska.

Borta bra.. hemma bäst.. hur många gånger har man inte tänkt de orden själv.. det är vad jag uppskattar mest här i livet.. ett lugnt och tryggt hem att få dra mig tillbaka till efter en dag full av möten och nya erfarenheter.



Fästing.. geting.. mygga eller bi.. inget av dessa gillas av oss människor.. ändå finns de där.. för nära.. sticks och sprider sjukdomar.. två i min familj har nu fått Borelia.. den ena mormor och mamma.. den andre barnbarn och son.. varför fick de eländet och till vilken nytta..?

Fötterna är åter dumma efter att jag har stått upp många timmar.. går nog över till imorn.. annars ber jag doktorn kapa av dom så slipper jag ledan.

Jag behöver en förändring i mitt liv.. något som rycker tag i mig och fångar mitt intresse.



Finalen på American Idol är fortfarande igång.. vilken av de tre riddarna blir det som går hem med äran och alla tusentals av dollar.. spännande.. spännande.

Hoppas ni haft en fin onsdag. De roliga illustrationerna är gjorda av konstnären Annika Strömberg.. hoppas hon inte misstycker att jag "lånat" dom av henne för dagens blogg.




Kram och på återhörande // Christine.. Flurr hälsar glatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0