Lasset går om någon timme

Lördag..

Nu är Bettan (bilen) packad till brädden. Jag har för säkerhets skull låst alla dörrarna så att de inte ska explodera upp av trycket innanför.  :  )

Jag inväntar styvpappsen som snart bör anlända med sin nya knallröda bil och sin käresta vid hans sida. De är oskiljaktiga och gör det mesta tillsammans. Sicken ångande kärlek.. och vid deras ålder.. fantastiskt anser jag.  :  )

Det har varit full sol och extremt varmt i luften här på förmiddan. Nu gick iofs ett moln framför så ljuset släktes utanför kan man lugnt säga. Vi har gjort en städinsats här hemma så resten av helgen blir ren och städad för gänget som blir kvar. Bilarna är parkerade på gatan för at pappas bil med släp ska rymmas på garageuppfarten. Allt för att det ska gå så smidigt till som möjligt.

S bjuder på hemmagrillade hamburgare innan vi börjar färden norrut. Snällt att fixa mat så vi är mätta och belåtna för några timmar framöver. Istället för att just starta körningen.. magen börjar kurra.. och så tvärnit vid Burger King eller liknande. Snacka om slöseri med både tid.. mat och hälsan.  :  )

Nu måste jag avsluta här så jag är beredd när de rullar in här strax. Hoppas ni får en fin fortsättning på helgen. Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0