Ledig fram till 12

Torsdag..

Tyvärr mina vänner.. jag kommer inte ihåg vad jag drömde om inatt. Jag har väl drömt någonting men inte var det fortsättningen på det jag hade hoppats på. Så sorry.. inget mer skoj att berätta om detta.  :  )

Idag börjar jag jobba 12 och har nu en dryg timme kvar tills jag ska masa mig iväg mot spårvagnshållplatsen. Jag gillar verkligen att åka spårvagn och att ha det som kollektivmedel. Det går rätt snabbt att ta sig ner till stan.. typ 18 minuter. Jämför man om jag hade åkt T-bana istället.. hade avståndet halverats då antal kilometer inte är särskillt många.

Själva spårvagnarna är ju väldigt ljusa då det är fönster överallt.. chauffören sitter bakom sin vägg av plexiglas.. förmodar jag att det är.. kan säkert vara Polykarbonat också då det ska fungera som ett okrossbart glas mellan den som kör och om det kliver på mågon person som lider av maniak eller liknande.

Tillbaka till spårvagnen.. den är då ljus att vistas i.. den rullar på framåt med lagom fart.. det får plats mycket folk på den och det har aldrig varit sån där otäck klistrig morgonrusning-i-T-banan-känsla över detta sätt att ta sig fram.. någonsin. Den går oftast i tid.. kommer också därför oftast fram i tid.. dom är små och söta där de tar sig fram på sina räls.. de plingar om dom om någon fotgängare eller cyklist är för nära.. det plingar även till sekunderna innan den börjar röra på sig igen efter ett stopp vid rödljus eller hållplats. Jaaa.. spårvagnar har verkligen tagit mig med storm.  :  )





Just det.. glömde bort en bra detalj.. man kliver inte bara på dom i frammen där föraren sitter.. utan man kan kliva på genom alla dörrar som finns.. man väljer bara den som är närmast till hands. En annan bra sak är att som nu då jag kommer åka ner till stan 5 veckor under tiden jag sommarjobbar.. ja då köpte jag mig ett 30-dagarskort för 430 kr. Då får jag åka hur mycket jag vill inom själva Göteborgsregionen. Om man jämför med SL-korten uppe i storstan.. så är det detsamma om jag köper ett kort där för 690 kr och använder det på ett likvärdigt sätt som jag använder detta för då endast 430 kr.

Med detta sagt så vinner Göteborg STORT i ämnet kollektivtrafik och dess priser. Förlåt alla Stockholmare.. men jag säger bara som det är.  :  )

Ska strax hoppa in i duschen.. idag blir det på det vänstra benet då det högra inte har vaknat ännu. Piffa till mig och göra mig klar för att ta hand om alla köpsugna kunder som kommer fram till disken där jag idag kommer stå.. vid väskorna igen. Men det är nog den trevligaste placeringen av de jag denna gång provat.. då allt flyter på där i lagom ström. Inte för mycket att göra.. och inte för lite.. perfekt balans mellan mycket och inget.  :  )

Hoppas ni får en trevlig torsdag med det ni hittar på. Ska väcka Flurr nu som hade en orolig natt och vankade av och an innan han ramlade ihop i sin korg av utmattning.

Kram och sånt  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0