Sista timmarna av denna vecka

Söndag..

Idag vaknade jag utan att väckarklockan ringde och det kändes lyxigt skönt. Ledig från sommarjobbet och ska se vad jag hittar på att göra av denna söndag i vecka numero 31.

 

S ska idag börja såga och snickra på innerväggen mellan sovrummen och jag ska bistå med hjälp när han behöver det. Annars ska jag nog bara ta det lugnt och slappt. Känner mig seg i kroppen just nu men ska se om frukosten och kaffet jag just fått i mig kan råda bot på detta onödiga och totalt tidsförödande tillstånd.

 

Inatt när jag skulle upp och pudra näsan kände jag mig vinglig och ostadig under fötterna. Detta berodde inte på vare sig för stora alkoholintag under gårdagskvällen eller en skenande graviditet i 97:e veckan. Jag hade samma problem när jag skulle upp och gå mitt i natten i höstas med.. vad nu det ska vara bra för.. men måste man så måste man.  :  )

 

Vi åt nog inte heller något konstigt igår som skulle kunna gett mig denna sjösjukekänsla som inatt uppstod.. märkligt.. mycket märkligt.. hmmmm. Nåja.. nu får det vara färdigpratat om att känna sig berusad på väg till toan.  : )

 

Fick imorse reda på att en elak fästing satt sig på mamsens fot. Vad är det fär en dum jäkel.. och varför välja ut hennes fot av alla fötter som går på denna jord. Det var av den Boreliga sorten så nu får foten pencilin och jag hoppas basiluskerna försvinner fortast möjligt så foten blir frisk snart igen. KRYA-på-sig-klapp-på-fossingen-och-en-kram-till-mamma-så-du-vet-att-jag-tänker-på-dig-här-nerifrån-Götet.

 Nää.. nu ska jag ställa mig i duschen och låta vattnet vaska bort det damm och ludd som eventuellt kan finnas där på. Sen ska jag se hur S har planerat väggjobbet. Hoppas ni får en trevlig söndag med det ni hittar på.

* * *
18:28

Kom nyligen hem från stan efter att ha blivit tillfrågad om jag kunde jobba några timmar på Åhlens Vardagskosmetik-avdelning.. och visst kunde jag det. Även om jag kände mig trött och slö idag tackade jag JA. Får man chansen att tjäna ihop några snabba pengar då OB-tillgägget är på 100 % kan jag ju inte säga nej till detta erbjudande.  :  )

En ny erfarenhet rikare då jag fattar Nada om just smink och klet man kladdar på i ansiktet.. men det gick bra. Jag stod i kassan och gjorde kunderna glada med sina inköp då de fick en sån fantastisk service i slutskedet av deras handlande. Bättre kassör finns nog inte.. he he

S har fått upp början på de reglar som senare skall täckas av både isolering.. OSB-skivor och gipsplattor upp på det. Ska det göras så ska det göras rejält. Här skall det inte höras en endast liten fis om natten mellan ungarnas rum. Ljudisolerat till tusen.. även om man nog skulle kunna gjort det till varsin bunker.. men varför det extra besväret. De ungarna sover djupt och gott när de väl lagt sig ändå.  :  )


Kram och hörs snart igen  // Christine


Kommentarer
Postat av: M

2009-08-02 @ 11:55:52
Postat av: Anonym

Tack lilla gumman, foten känns redan bättre tack vare din omtanke. Du vet väl att ont krut och gamla käringar förgås inte så lätt. Ett gammalt talessätt som är bra.

2009-08-02 @ 11:58:50
Postat av: Christine

Ha ha.. så gammal är du väl ändå inte. : )

2009-08-02 @ 12:01:51
Postat av: Anonym

Nej då, än är det långt till hundra :)

2009-08-02 @ 15:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0