Solig söndag i stan

Söndag..

Idag träffade jag min gamla vän och arbetskollega E från tiden på Södermalm. Solen sken och vindarna var lagom varma.

Vi gick runt i stan och mös i varandras sällskap..åt en galet god lunch på Blå Lotus.. fortsatte promenaden runt på Söder och sedan upp på Fjällgatan med utsikt över vattnet mellan S-holmen och Djurgåden med Gröna Lunds område.

Rätt som det var såg jag ett ansikte jag kände igen.. L.. som jag tidigare jobbat med. Hon var där i arbetet och kom skuttandes bort till vårat bord där vi satt och sippa på varsin latte med kaka till. Jag presenterade henne för E och vi pratade ett kort tag. Lika glad och käck som hon alltid är. Hennes sambo och fästman har lägenheten ovan mig och hyr nu ut den i andra hand till en bekant till dom.. lite som min egen situation.. i.a.f. för tre veckor till. Trevliga människor L och hennes man.. och trevligt att se folk jag känner efter att ha känt mig rätt lost där nere.

Efter fikan gick E och jag tillbaka till bilen som stod parkerad vid Skanstull. Jag skjutsade hem henne innan jag for vidare till min styvfar och hans käresta C. Där på deras parkering mötte jag pappa och Cs äldsta dotters man. De bar in mitt skåp jag hade med ner till Göteborg att förvara mina kläder i. När skåpet var inne började förberedelserna inför middan och dottern och hennes mans lilla tvååring for omkring och var glad. Så söt tös det där är.

Nu är klockan kväll och vi är mätta efter att ha fått god mat från grillen. Pappa och C står nu vid spisen och kokar de kräftor pappa fick av en vän som fiskat upp dom under lördagen. Krondillen fick de av grannen här intill som har ett frodande grönsaksland.

Lite otäckt att se de små liven kräla runt på varandra i kastrullen. Undra om de vet vad som väntar? Hoppas inte det. Jag tappade ikväll lusten för att äta kräftor lite senare i höst. Fast det är ju en annan sak förstås när man ser dom ligga knallröda i sina förpackningar i frysdisken på ICA.  :  )

Imorn ska jag åka till ABF hemma i Sundbyberg och skriva in mig som arbetssökande. När jag ändå är där ska jag kolla igenom Platsbanken om vilka annonser det ligger ute just nu. Därefter ska jag köra ut till Vaxholm och min yngre syster och hennes små goa söta charmiga 14 månaders tvillingpojkar. Jag har verkligen längtat efter dom.. så det ska bli väldans kul att se dom igen. Dom.. pojkarna och min familj är en stor anledning till att min hemlängtan har växt den senaste tiden.

Jag kommer försöka träffa dom mer i denna vecka innan syrran börjar jobba efter mammaledigheten som tar slut om en vecka. Sen ska jag träffa min gamla vän K.. hennes man och deras 3 månaders son A. Jag ska även mötas upp med min vän P så att vi kan gå till vårt favvofik nere vid en sjö här i stan. Han har inte varit dit sedan jag flyttade från stan.. och då är det väl på tiden att åtgärda detta nu.  :  ) 

Sen hoppas jag kroppen blir bättre efter uppflytten så att jag kan börja klättra igen. Det var verkligen skitkul när vi var som bäst.. T och jag. Henne ska jag också boka in att se snart så jag får träffa hennes importerade engelsman och numera sambo. Sen ska jag förstås ta en.. eller det lär nog bli många promenader.. med A-M nere vid vattnet och hela vägen in till stan. Har saknat dom då vi var ute och gick flera gånger i veckan när jag bodde här uppe.

Just det.. får inte glömma min gamle biopappa som eftersökt att jag kommer hem till honom och hanses käresta K. När jag är ute på ön imorn hoppas jag mamma är hemma och att storsyrran kommer hem i vettig tid.. så kan jag ju säga Hej till dom också.. när jag ändå är ute där på ön menar jag.  :  )

Nu ska jag kolla in krypen i kastrullen och säga förlåt till dom för pappas och Cs räkning. Usch.. vad det måste göra ont att ligga där i koket. Stackarna..  :  /

Hoppas ni haft en finfin helg med det ni hittat på. Bloggen fortsätter Tillsvidare men vet inte hur länge till den kommer behövas. Jag är ju tillbaka bland de som läst den och nu kan vi ju ses när vi vill och då blir den kanske överflödig att ha kvar.  :  )

Massor av puss och kram  // Christine


Kommentarer
Postat av: Katia

Välkommen hem!!!

2009-08-23 @ 22:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0