Tjörnbesök

Onsdag..

Idag plockade jag då upp min vän A vid Masthugget där hon bor tillsammans med sin man M. Han följde med och det var skoj att få träffa honom innan jag lämnar stan.

Iväg bar det sen och bilen styrdes mot Tjörn och vårt inbokade besök hos vår gemensamma vän G. Hon var ute på sitt landställe de har där och det var faktiskt en fröjd att åka dit. Ja inte själva E6:an mot Oslo.. men efter att man tagit av mot Tjörn och Orust möttes vi av härliga omgivningar och landskap.

Hon hade en riktigt söt liten stuga med sin familj. Man såg havet från tomten och det fick M att låna cyklen och trampa ner för att pröva lyckan med flugfiskespöet. Han fick i.a.f ett napp men fisken släppte tyvärr. Fast å andra sidan gjorde det inget då vi fått både en smarrans god räksallad och sen fika på det.

På kvällen slängde jag ihop en köttfärssås när jag kommit hem innan jag for iväg till Allum (gallerian) för att köpa mig ett USB-minne med 16GB för att ladda ner de bilder jag ska plocka med mig upp. Några dokument ska jag också kopiera så att jag sen kan lägga in detta på min egen dator hemma.

Kvällens packinsats gjordes rätt snabbt men det är fortfarande saker kvar som ska ner i sina lådor och väskor. Men jag har ju å andra sidan två kvällar kvar plus lördag förmiddag på mig att få allting klart. 

Ögonen känns nu tunga och jag ska därför gå ut med Flurr innan jag ska borsta tanden och sen bums i säng. Imorn jobbar jag 13 - 19 så det blir en relativt kort dag ändå. På kvällen ska jag fortsätta packningen så jag blir färdig i tid.

Hoppas ni ni haft en fin vecka såhär långt. Tänker på er där hemma. Kram så länge.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0