Sol två dar i rad

Lördag..

Idag jobbade jag extra.. på mitt extrajobb.. vilket gick bra och blev en himla go dag med roliga kollegor. Tänk vad soligt väder gör med folk.. de blir glada och uppåt.. vänliga och intressanta då att umgås och språka med. Jag älskar solen för vad den gör med människorna runtomkring.  :  )

 

Idag hände något överraskande. Jag har ju köpt små nätta söta sandaler på jobbet som jag fick Rea på Rea och så personalrabatt upp på det. De stormtrivs jag super mycket med.. snygga.. sköna.. svala.. osv. Nåja.. de har funnits till försäljning i svart men har sålt slut. I efterhand har  jag tänkt att Oooj vad bra det hade varit att ha ett par till i svart.. men det har ju inte gått då de sålt slut.

Så kom det in idag en kund som ville lämna tillbaka just ett par såna sandaler.. i färgen svart.. i min storlek.. för hon kunde inte ha dom. Jaaaa du får hemskt gärna lämna tillbaka dina sandaler för dessa är ju precis vad jag velat ha. Ååååå vad bra att du vill lämna tillbaka dom för då kan ju jag köpa dom istället. PERFEKT.  :  )

Sen då vi har REA på lite av var där på varuhuset och jag jobbar med skor.. väskor.. plånböcker.. halsdukar.. smycken.. och strumpor.. så har ju jag inte kunnat stå emot alla låga priser.. som jag sedan dessutom har personalrabatt på. Det gåååår ju bara inte att säga.. nej tack.. jag har allt jag behöver.. jag vill hålla i pengarna och inte slösa bort dom på onödiga ting.. jag vill inte förnya mig.. inte passa på då jag är en sådan strävsam och sparsam person.

Ser man något fint med en trevlig prislapp på sig (typ nästan gratis) vem är då så stark att den kan motstå dessa makalöst frestande erbjudande..? Ja.. inte är det jag iaf.  :  )

 

Nu kom jag av mig igen.. det jag skulle berätta var att jag idag också fyndade en skitsnygg och katt-päls-len sjal/halsduk att ha i höst och vinter. Brun-beige i färgen men av varmare ton så den blev ju skitsnygg till mina egna färger. REA på REA och så personalrabatt på det.. nästan ingen peng alls. Såna fynd som jag nu gjort på jobbet har jag nog inte gjort så ofta tidigare. Känns riktigt skönt.  :  )


Fredag..

Jobbade.. S kom hem från kursen i Italien.. kryddstark Ravioli med riven ost och så in i ugnen till middag. Sedan slapp i soffan och hopp i säng. En helt vanlig fredag med andra ord.  :  )

* * *

Hoppas ni haft en fin helg så här långt då klockan nu slagit 19:15 på lördag kväll. Jag ska nu sätta ändalykten på soffan ett tag innan det är dags att hjälpa till med de OSB-skivor som skall sättas upp där nere i ungarnas rum. Efter det är det nog tv:n och sängen som gäller.

Madonna spelar ikväll här nere i Götet.. och gör det även imorn. Jag ska inte gå även om det nog hade varit skoj. Mycket pengar för biljetterna och sen att stå och trängas med folk man inte känner en svettig dag som denna.. det lockar tyvärr inte. Man kommer ju ändå kunna se konserten framöver på tv.. förr elle senare. Lite pensionärsbehagligt lugnt och tryggt.  :  )

Kram och på återhörande  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0