Röjning pågår

Lördag..


GRATTIS Cecilia på din 16 årsdag..!!!


* * *

Idag ska det kastas grejor på tippen. S är och hämtar släpkärran på macken och är snart här igen. Då börjar bärandet.. kånkandet.. och sorterandet sedan på tippen.

Sist vi var dit var det en herre som agerade sopptippsvakt där. Så fort han såg någon slänga.. eller rättare sagt vara på väg att slänga.. något i en container där det inte skall slängas.. fort som tusan trampade han på sina cykelpedaler och for fram som en Pittbull och tillrättavisade den förvånade felslängaren.

Intressant att se om han har JOUR även denna helg. Visst får och ska han tala om när man är på väg mot fel metalllåda.. MEN det blir så mycket trevligare om det görs med en vänlighet i tonen. Fast å andra sidan kanske det slängs "fel" saker varje dag för att kunderna inte orkar bry sig att sortera bättre. Och då förstår jag vakten helt och hållet. För det kunderna lägger fel.. måste sedan de som jobbar där ta hand om och plocka upp ur containrarna igen. Inte så kul kanske.

Efter slänget på tippen ska vi åka och köpa virke och annat för den innervägg S.. och med assistans från mig.. ska sätta upp mellan ungarnas rum. Innan har det stått garderober som avskiljare men då de blir äldre blir det också mer eftertraktat med ett eget krypin där man får vara för sig själv.. utan att någon annan hör vad man tänker eller ser vad man skriver.  :  )





* * *
09:30
Nu är S hemma igen med kärran så nu ska jag rappa på och göra mig i ordning.
Kram och hoppas ni får en trevlig helg.  // Christine

* * *
13:05

Nu är allt skräp pålastat på kärran.. bortkört till tippen.. avlastat från kärran.. och slängt i containrarna som fanns där. Vi hann också med att gå in på Återbruket och den Secon Handbutik de har där intill. Vi hittade inget att köpa men det som fanns där i möbelväg var med riktiga fyndpriser. 150 kr för ett fint gammaldags hörnskåp i trä.. och 150 kr för en gungande soffa i trä (typ plastkrokodilen tvillingarna fick i 1-års present) där man sitter mitt emot varandra.. tänkte för småpojkarna.. men om de inte vill ha den så blir det bara mer bråte att ta hand om.

God glass hade de på fiket  vilken avnjutes på en soffa i solen i fikets utesevering. Inne bredivd själva cafédelen hade de en liten butik med häftiga saker. De hade virkat överdrag att trä på cykelns alla metalldelar.. så gulligt. En sån hoj skulle jag gärna cykla runt på.. helt inklädd i virkat garn i alla möjliga färger och mönster.  :  )

Sen såg jag en skitsnygg fåtölj.. fin stomme med snyggt svartvitt tyg.. MEN den var inte till salu så där sket det sig även vid denna fåtöljförälskelse. Jag har verkligen ingen tur nu vad gäller fåtöljer jag hittar och vill ha. Men men.. bara se till att hålla ögonen öppna och slå till nästa gång jag ser en snygg fåtölj som är till salu och som jag tror blir fin i hemmet.  :  )

Hej igen  // Christine



Fredag..

Jobbade på väskavdelningen idag. Bara till kvart i fem så det blev en kort och skön dag. Hem efter det och köpte med mig två kanelbullar i Pressbyrån vid Spårvagnsstationen här hemma.

Då klockan var Middag och ingen av oss orkade ställa oss vid spisen blev det en pizza och en kebabtallrik som blev hämtade och uppätna framför tv:n.. riktigt ungdomsliv för hela slanten.  :  )

Efter maten rev vi garderoberna som skiljt ungarnas rum åt. Det gick rätt snabbt och nu står de uppradade mot väggen och skall skickas på tippen på lördan. Om ungarna kunde samsas och dela rum skulle de få ett jääääätte stort rum att ha ihop. Men hur kul är det att dela det med sitt syskon om man är en kille på 13 år och en tjej på snart 12. Då kan man ju knappt sitta bredvid varandra i bilen utan att reta sig på varandra.  :  )

Efter garderobsslakten blev det soffan och underhållning av dumburken. Jag somnade såklart där jag låg och vaknade lagom tills det var dags att borsta tanden och dra på sig pyjamasen. Bullarna glömdes bort i all trötthet så de får intas imorn till eftermiddagskaffet.

JUST det ja. U2 är ju här i stan och ska spela ikväll och även imorn på Ullevi. Oj vad med folk det har varit i stan hela dan. Och många av dom kom in till Åhlens för att gardera sig för elaka regnmoln och köpte ponchos efter ponchos. De tog slut rätt snabbt och tur som tokar blev det ju uppehåll på kvällen.. så det lär nu bli många återköp på just regnponchos på lördag.  : )







Just det ja.. igen. Nästa vecka är det dags för Madonna att äntra scenen på Gamla Ullevis arena. Då lär det bli minst lika mycket folk i stan som det var idag. Undra om det finns biljetter kvar till hennes spelning? Skulle nästan kolla upp det och i sånt fall slå till.. ja om priset är det rätta vill säga.

Men med tanke på hennes status här i världen lär de biljetterna.. om det nu finns några kvar att köpa.. så lär de kosta multum och mer därtill.. och det har jag inte råd med.. inte just nu säger min plånbok.  :  )

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0