Billy Idol spelar hemma i köket

Måndag..

Lyssnar just nu på Rebel Yell med Billy Idol.. så attans jäklars galet skön låt det där är. MÅSTE vara en av de bättre gjorda låtarna det årtiondet. Man vill ju bara dansa.. hoppa.. skrika.. röra sig paralyserat till denne skönsjungande man med fylliga läppar. Vänta lite bara.. måste spola tillbaka bandet så jag kan höra den en gång till.  :  )




Idag jobbade jag från morgon (09:00) till kväll (19:15) och stod vid skodisken. Jag kände mig lika trött som en gammal hund säkert gör på sin dödsbädd. Hittar nya skor jag skulle kunna behöva så fort vi får nytt till hyllorna. Det är livsfarligt att jobba i en butik som har FÖR många varor att frestas av att köpa.

Jag tror bestämt jag fick en invit på Msn just nu i skrivandet stund.. en jäkla idiot som skickar meddelanden i andras namn.. menar då någon från min kontaktlista som jag känner.. och vill att jag ska öppna en länk den just skickat. Detta råkade jag ut för när jag "råkade" öppna en sån invit från en nära och god vän.. trodde hon skickat något skoj.. å så bara krascha jobbdatorn ihop. Fy fan vad stressad jag blev då.. utskälld av chefen förstås.. och efter det har jag lärt mig att ALDRIG öppna länkar som någon skickar bara sådär. En annan sak är det ju om jag pratar med en vän på MSN och vet om att jag ska få över en maillänk. Men så här bara helt plötsligt.. då är det förmodligen inte något bra och något kvällstidningarna borde varna för. 

Men vad är det för ena jäkla idioter som roas av att skicka ut virusmail eller fejkadresser med virus eller maskar i..? Har man inte roligare än så borde dom hoppa jämfota över Världs ände och försvinna för gott. Här har dom ändå inget att göra. Förlåt för min hårdhet men jag klarar verkligen inte av elakingar.. ljugpottor.. våldsmakare och kräk i största allmänhet. Tvi vale.. bara snälla människor får vistas på Moder Jord. 

Har innan jag ställde mig här vid datorn dammsugit av övervåningen.. nedervåningen är ingen idé så länge bygget pågår. Imorn kommer barnen över hit till oss. Ska bli spännande att höra vad de hittat på sen vi sist sågs. Hörde av S när han kom och mötte mig vid spårvagnen att ett av barnen tagit ett av de andra barnens mobil.. försökt logga in på den i syfte att skicka "skoj-sms" till folk och fä. Efter ett flertal misslyckade inloggningsförsök.. låste sig mobilen och pappa behövde kontaktas för att PUK-koden kunde låsa upp mobilen igen. Rackarns unge det är.. och det roliga är att så fort detta busfrö hittar på hyss.. kommer det alltid fram på ett eller annat sätt. Busfröet kommer alltså aldrig undan med sina hyss.. ändå fortsätter de komma utan mertanke om det. Det vore ju en annan sak om hyssen gjordes i stillhet och där ingen fick notis om dom. Då vore det annars det perfekta brottet.  :  )

Nu ska jag peppa S i hans motgångar när det ena efter det andra fördröjer färdigställandet och framskridandet av byggandet av ungarnas rum. Dåligt grundjobb av förre ägaren kommer nu tillkänna när S bara försöker bli klar. Så det relativt halvstora jobbet han började med i förra veckan har nu förvandlats till ett bökigt.. knöligt.. tjorvigt stort väggbygge då folk inte kan låta bli hemmabygge när de inte vet vad de håller på med. Menar nu den förre ägaren och inte S.. hans vägg skulle nog klara av en stridsvagn och rockkonserter av större size. Ville bara klargöra detta så inga tårar fälls.  :  )

Hoppas ni fått en trevlig start på denna vecka.. numero 34. Kram och sov så gott när det blir dags för det. // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0