En slant hon hit och en slant hon dit

Tisdag och Onsdag..

På tisdan jobbade jag tidigt i ottan och fram till halv fyra.

När jag kom tillbaka från min lunch ropade två damer glatt på mig och vinkade och log ända upp mot öronen. Det var B och M jag jobbade tillsammans med åren 90 - 98. Himla goa damer de där och jag stod vid deras bord och pratade snabbt bort en stund. Det är lite skoj för nu är det hittils fem kollegor från det jobbet som hittat mig där på fiket. : )

När jag kom hem efter jobbet kände jag mig rätt seg och höll mig mest på soffan. Läste ikapp mig i de tidningar som lagrats på hög. Gamla nyheter är väl lika bra som om de varit rykande färska. Jag får i.a.f reda på vad som sker runt om i denna skeva värld.. även om det kommer lite i efterhand. : )



De fina ljuslyktorna från Ittala jag fick av min vän K när jag hade kalaset..


Finns många dropar kvar sen kalaset.. så denna tar jag med ut till folket på ön..


Lite krimskrams runt halsen kan hänga någon gång då och då..


På onsdan kände jag mig mer död än levande på morgonen.. men jag bet ihop och masade iväg till jobbet ändå. Men det gick segt att starta upp cirkusen där.. orkade knappt stå på benen och kände hur hela världen snurrade framför mina ögon. Usch och fy.. hur tusan skulle jag klara mig igenom denna dag..?

Jag ringde vid sju ena bossen och förvarnade om mitt kassa tillstånd så han skulle veta om att jag eventuellt skulle bege mig hem och ner under täcket. Jag fortsatte fixa med det som skulle fixas med.. hjälpte en morgonpigg kund att få en Latte att ta med.. fortsatte känna mig pyton och dimmig och bestämde när klockan närmat sig åtta att åter ringa bossen och säga att nu orkar jag inte mer.. så han kom och löste av mig.

Fy tusan vad jag kände mig liten och ynklig. Allt snurrade och kändes skumt. Jag har ingen aning om vad detta kan ha varit som intog min kropp för det bröt liksom aldrig ut i någotning utan bara pyrde under ytan. Märkligt.. och totalt onödigt då jag inte gillar att vara hemma från jobbet och behöver varje krona jag kan få.

Vid fem meddelade jag bossen att jag kommer imorn igen då jag nu känner mig mycket mer klar och stadig. Jag åkte iväg till min favoritvedugnspizza köpte med mig en stor rund smarrig sak hem. Tänkte att en bit vedis kan aldrig vara fel.. jag behöver ju också lägga på mig några kilon och då kan det inte vara fel att äta junk någon gång då och då.  : )

Ikväll blir det en tidig kväll för jag gör nog bäst i att sova så mycket jag bara kan efter denna svajjiga dag. Hoppas ni haft det fint idag och att ni får hålla er friska och krya.

Kram på er så länge  // Christine


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman du måste äta ordentligt, det behöver din lilla kropp för att den ska orka med.

Såg dina fina bilder med värmeljusen, såg på PLUS att man inte ska ha dem nära varandra för det blir sån väldig hetta. I helgen började det brinna i R:s adventljusstake med mossa i, riktigt otäckt, men vi fick stopp på elden som tur var. Du måste vara rädd om dig och krya på dig.

Puss och kram från mamma.

2009-12-09 @ 23:14:37
Postat av: Christine

Hej lilla mamma.



Jag stoppar nog i mig tillräckligt för vad "min lilla kropp" behöver. : )



Detta berodde nog på något annat än brist på mat.. brist på djup och stadig sömn hela natten igenom kanske. : )



Vad otäckt med ljusstaken.. därför ska man aldrig ha mossa i staken utan låta den ligga kvar i skogen.. menar mossan. Inte heller lämna bordet den står på.. menar ljusstaken.. allra minst ha den stående i ett fönster med gardiner intill.. menar fortfarande ljusstaken med mossa i.. då kan det gå illa om man har otur. : /



Det kanske var mormor som sa -Ge sjutton i staken.. och satte fjutt på mossan. ; )



Ses på söndag om du är hemma då.

Kram och puss // Christine



2009-12-10 @ 21:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0