Längtar efter solen

Tisdag..

Idag när jag vaknade kändes det som detta kunde bli en riktigt bra dag.. men ack så jag bedrog mig.

Tänk vad människors sätt kan påverka.. inverka på ens dag så allt vänds på en sekund från jippii tjohooo till blä och urk. Detta hände idag och jag kände bara.. va faen kan det inte bara få vara bra utan att det alltid ska hända något på ett eller annat sätt..?

Efter detta kändes resten av dagen som en enda lång uppförsbacke. Jag vaknade liksom aldrig till utan gjorde vad jag skulle men inte med ett brett leende som jag annars oftast gör. Kan det inte få vara smärtfritt en endaste dag..?

Nåja.. när jag kom hem till mig efter att arbetsdagen var slut omslöts jag av ett lugn så fort jag klev innanför dörren. Lugnt skönt tyst utan förvirrande information från höger och vänster. Jag vill bara ha ett vettigt vardagsliv.. att folk ska vara SNÄLLA och TREVLIGA mot varandra. Nu får det faktiskt vara slut på allt trams.

Det som får mig att le igen efter en sån här dag är tanken på mina syskonbarn. De betyder allt för mig just nu. :  )



- Du moster.. en deal oss emellan. Din dator mot min vattenflaska.. ok..?


- Gör jag rätt nu pappa..?
- Flytta på dig. Jag vill också lära mig alla snabbkommandon..


Nu ska jag glo lite på tv innan jag ska krypa ner i bingen. Hoppas ni haft en fin dag och får sova sött och gott inatt.

Orkar jag imorn efter jobbet ska jag på kvällen hänga kameraremen runt nacken och gå ut och plåta det som plåtas kan. Har jag ork kvar efter morgondagens jobbande.. då blir det av. Blir det däremot en blä-dag även då.. så lär jag istället gå hem till soffan och tidningarna som väntar på att läsas.  :  )

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer
Postat av: a-s

Hej! Vad söta de är barnen. Kan faktiskt se lite av dina drag i dem ? Stämmer det ?

Hoppas du får en fin dag. Själv hoppas jag på det och ett bra julbord med barnen på F-skolan.

Må så gott.. A-S.N

2009-12-16 @ 06:13:37
Postat av: Christine

Hej A-S.. : )

Nja.. detta är ju min lillsyrras barn och de är nog mer lika henne eller min halvlillasyster.. mest den ena av pojkarna.

Men tack.. jag tar det annars som en komplimang att de skulle ha mina drag.. då de är så söta menar jag. : )



// Kramar C

2009-12-16 @ 09:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0