Pling pling känslan sitter i

Måndag..

Den mysiga känslan från helgens trevliga äventyr har hållit i sig även idag. : )

På eftermiddan kunde jag inte stå still när en väldans uppåt och glad låt spelades på musikanläggningen på jobbet. När den var slut tryckte jag på Repeat-knappen och hörde på den minst två gånger till. Tror inte kunderna som satt vid sina bord och fikade misstyckte till detta då sången som sagt var väldigt glad och energigivande. Möjligtvis undrade de vad jag gjorde.. ett försök till en diskret dans bakom disken eller om jag hade myror i brallan.  : )

Ja.. jag vet inte varifrån denna sprittande glädje kom ifrån.. men jag kände mig bara så jäklars glad och lycklig. Egentligen finns det ingen speciell anledning till detta utan det var nog bara Nuet som just nu känns så himla härligt och bra.

Just nu känns det mesta bra.. mer än bra.. nästan som vårkänslorna intagit kroppen fast några månader för tidigt. Eller så har jag bara överdoserat koffein och druckit för många koppar kaffe idag.  : )









Bilderna ovan har min systerdotter E tagit med min kamera när vi gick runt på V-holms julmarknad i söndags. Hon var en hejjare på att pilla och ta reda på vad de olika knapparna används till. Fick t.o.m. igång filmandet med kameran så hon testfilmade mig sittandes med mössan på i bilen vid bilfärjan över till R-ön.

Jag ska be lilla E lära mig mer om min nyköpta kamera nästa gång vi ses.. för annars kommer jag nog aldrig lära mig mer än det jag hittills testat.  : )

Nu är mina ögon grusiga så kanske bäst att krypa ner under täcket mitt. Jag hoppas få sova gott inatt och önskar er detsamma. Hoppas ni också fått en trevlig start på denna vecka.. numero 50.

Inte många dagar kvar till jul nu. Det ska bli väldans trevligt att fira med alla syskon och syskonbarn i år. Nu blir det mamma som blir den förälder jag kommer vara hos denna gång. Sen blir det till min biopappa på Juldagen om han är hemma i stan.. och till min styvpappa på Annandan. Det blir m.a.o. massor av kramar.. prat och mat i dagarna tre.  : )

Sov så gott och jag tänker på er alla med ett finurligt leende på min mun. 

// Kram Christine - den hemlighetsfulla



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du tänker vara hos mig mellan julafton och juldagen, jag sätter på värmen i god tid, så du får det riktigt mysigt.

Puss och kram

Mamma

2009-12-07 @ 22:57:59
Postat av: Christine

Hej lilla mamsen. : )

Hoppas du fick en fin långhelg i stan med det du och de andra hittade på.



Pratade med Mims igår och nu ska vi vara hemma hos dom på julafton.. det har ju annars ändrats från dag till dag. : ) Jag kan vara var som helst.. bara vi är tillsammans sen spelar platsen mindre roll.



Jag ska förhoppningsvis hem till pappa G på Juldagen men det blir nog på em/kvällen.. så jag lånar gärna en soffa eller säng över natten ute på ön hos dig eller någon annan. Så kan vi mysa och hutta på med Glögg och Brännvin hela natten lång. : )



Jag ska ut till ön på söndag.. hoppas du är hemma då. Kram kram kram till dig.. från mig. : )



// Puss C

2009-12-08 @ 11:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0