Sista dan.. puhaaaaa

Onsdag..

Nu sitter jag här med bara en dryg timme kvar av mitt sista pass i Upp-och-ner-vända-världen.  :  )

Jag känner mig just nu bara glad.. uppåt.. det nästan spritter i kroppen min. Vet ej om det beror på koffeinet jag idag hällt i mig.. den dansvänliga musiken som kommer ut ur högtalarna i lokalen.. om det beror på att det snart är slut på detta år om lite knappt 31 timmar.. eller så är det bara för att det blivit som det blivit.. och kroppen min nu bara skriker ut - Änterligen kommer du ifrån galenskapen.  : )

Ikväll ska jag ner till tvättstugan.. se två avsnitt på raken av 2 1/2 Män.. därefter Victoria´s secrets fashion show 2009 på 3:an klockan åtta. Har sett fram mot V.S oftast så toksnygga show med världsartister.. riktigt bra musik.. snygg korreografi.. snygga toppmodeller med galet snygg (hästlik-)gång.. svajjande fluffigt hår och coola tillbehör som änglavingar och annat fräckt. Varje år har visningen ett nytt tema.. undra vad det blir detta år.  : )





Mamma och pappa...
Varför kunde ni inte gjort mig som en av V.S-tjejerna.. då hade livet varit så mycket enklare att leva.. eller..?  : )

Nu ska jag snart börja förstänga fiket och vaska rent det som rent skall vaskas.

Imorn får jag se vad som sker.. har ingen fast plan ännu utan det får falla sig som det gör. Hoppas ni får en riktigt fin avslutning på detta året.. och får en kanonstart på nästa.. tvåtusentio år efter Kristi födelse. För det var väl då åren började räknas ifrån..?  : )

Massor och många värmande kramar till er som jag håller så kär. Jag skickar en gigantisk gruppkram till familjen Fågel nere i Göteborg. Hoppas ni får en fin och mysig afton med de ni tillsammans firar in tolvlaget med. Skål.. skåååål..!  : )

En megakram till mamma H och hennes R. Storsyrran H.. hennes P.. stora E och lilla E. Lillsyrran M.. hennes J och tvillingarna M och V. Biopappa G och hans K. Styvpappa K och hans C. Lillsyrran C och hennes mamma B på Gotland. Extrasyrran T.. hennes K och lille J i Mariestad. Extrabrorsan L.. hans A och deras lille son J.

Till mina nära och goa vänner skall också givetvis få varsin värmande vinterkram och en lyckönskning om det nya året.

Jag tänker.. med ett brett leende fullt av härliga minnen.. på Flurr uppe i sin hundhimmel. Hoppas han har det bra där han nu är.


* * *

22:14

Tittade just på resultatet av dagens Lotto och Joker. Rätt rad i första dragningen var: 3  6  13  23  28  30  31 med tilläggsnummer: 2  17  19  27. Hade jag satt 7 rätt hade jag vunnit Jackpot hur mycket nu det är.. tror det ligger på 161 miljoner eller där omkring.

Jag tittar på vilka nummer min lott har och läser: 3  6  13  18  22  30  35.

3 stämmer.. 6 likaså.. 13 jadå..30 jajamänsan. Fyra rätt har jag vad jag kan se. Men kan ni fatta att min tippade 18 ligger precis mellan tilläggsnumren 17 och 19. Och min 22:a är ju ett mindre än den dragna 23:an. Och sen har jag min 35:a som då är fyra mer än den dragna 31:an.

Såååå nära att få sju rätt.. om man ser det på samma sätt som jag just beskrev. Helt galet nära Jackpot i min värld. Sen var ett krux till om nu numren hade gått in.. jag hade min rad i andra dragningen och dessa nummer var från den första.  : )

Så från att "nästan" ha haft 7 rätt och då vunnit Jackpot i dagens Lottodragning.. till att knappt ha en siffra rätt.. jag skrattade gott när jag upptäckte min ihopblandning av raderna. Men nära var det i alla fall.. fel radläsning eller ej.  : )

* * *

STOR kram // Christine


Kommentarer
Postat av: Elvira Fågel

GOTT NYTT ÅÅÅÅR, SNYGGO<3<3<3<3

2009-12-30 @ 21:11:51
Postat av: Christine

Gott Nytt på dig med söta Elvira. : )



Hade du varit min "unge" hade jag varit mäkta stolt över att ha dig som min söta.. långbenta.. charmiga.. rödhåriga lilla sötnos. : )

2009-12-30 @ 21:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0