Alla med hjärtans dag

Lördag..

Idag är det då den mytomspunna Alla-hjärtans-dag.. 14 februari 2009. Var kommer själva idén ifrån egentligen? Är det mannen vars sämre samvete för att ha glömt bort frugans födelsedag och därför hittade på att denna dag är endast för henne. Eller är det stadens butiker och caféer som vurmar för denna dag då plånböckerna tycks vara vidöppna en dag som denna. Eller är det något lilla SWE kopierat från vår storebror U.S and A?

Jag har nog aldrig riktigt förstått mig på denna hjärtformade trend som enbart går ut på att uppmärksamma eller uppmärksammas i 190 just denna dag. Samma sak med Vänliga veckan eller vad den nu heter. Varför i all sin dar ska man bara anstränga sig och vara snäll och kärleksfull 1 dag/1 vecka om året? Det är ju vansinnigt!

Vitt vin.. räkor.. titta djupt i varandras ögon i skenet från ett stearinljus.. dansa tryckare till 80-tals hits.. 10-pack rosor i cellofan inköpta på ICA för 49kr.. röda gelehjärtan i en likaså hjärtformad ask.. äta middag ute på restaurang omringade av andra bekräftelsetörstande par.. NEJ TACK.

Romantik för mig är en spontan smekning utmed ens kind.. kramar utan tanke om mer.. tillsammans njuta av varm choklad och smörgåsar med prickigkorv sittandes i en snödriva med solen i ansiktet.. picnic på en klipphäll en ljummen sommarkväll.. dela på en Igloo en varm dag i solen.. och det finns så mycket mer men jag ids inte skriva ut allt nu.

* * *

Då solen sken idag tog vi på oss varma kläder och gick ut på en längre promenad med Tegelstenen i släp. Snacka om att man fick sig en energikick av allt ljus som formligen omslöt allas kroppar. Var man än såg fanns det folk som njöt liksom vi. På en insjö (Härlandatjärn) satt folk och solade på den snötäckta isen.. de åkte skridskor.. gick och småprata.. det var folk överallt.

S och jag stannade upp för jag skulle ta några bilder.. då plötsligt knakade det till alldels under våra skor.. eller det sa mer PANG. En kvinna som stod några meter bort och prata med sitt manliga sällskap tänkte nog samma tanke som mig.. för hon frågade plötsligt - Var det isen som lät?!? Jajamänsan.. visst var det det, svarade mannen eller S.. jag kommer inte ihåg för jag blev så paff av ljudet.

Jag trodde jag skulle dö.. hon gjorde nog samma sak
då hon snabbt med sin vän försvann in mot land. Jag sa til S att går isen sönder och jag drösar i.. då kommer jag stämma hononom för Sveda och Värk. Detta för att S sa innan vi gick ut på isen att det inte är någon fara.. "så många människor som gått där innan och som befinner sig där nu". Vi överlevde iaf och ingen is gick upp.. men smällen var fanken inte kul att höra pga antal meter vatten som finns där under. Burrr.

Några bilder från dagens soliga promenad med mig, S och Flurr.
























Hoppas ni haft det lika fint där ni varit. Kram // Christine



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fick jobbet! Tack för prima rekommendationer! :) Nu ska jag fortsätta ta hand om min nyopererade flåsande stackars hund...

2009-02-16 @ 22:32:22
Postat av: Sara

Du har fått en award, kolla i min blogg! :D

2009-02-17 @ 10:27:25
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0