Solen min vän

Söndag..

Har varit vaken ett par timmar nu och funderar på vad den här dagen kommer att ge. Antingen tar jag på mig ytterkläderna och går en sväng.. eller så ställer jag mig i duschen och låter vattnet omfamna mig.

Jag tog en tur sent igår kväll.. eller klockan hade hunnit bli sen innan jag var tillbaka. Flurr lämnade jag hemma för han orkar inte gå så långt eller fort numera. Det var rätt kyligt ute så mössan och de varma skorna kom väl till användning.

* * *

Då solen gassade idag.. även om temperaturen var låg.. tog vi på oss våra ytterkläder och begav oss till Slottskogen för att ta de cacher vi ännu inte tagit där. Det var verkligen en kick att komma ut och få allt ljuset på våra kroppar. Detta är ju vad vi längtat efter sedan solen försvann någon gång i höstas. Här nedan är några av de bilder jag tog under vårt besök i Castle forest.



En liten sjö intill ett av hägnen med djur.


Jag undrar vad pålarna som sticker upp ur isen är till för?


Runt "Pålsjön" gick denna spångbrygga där staketet lekte med solen.


Is och vatten har format denna "skål" i berget.


Runt alla djurhägn fanns höga Jurassic Park-liknande staket uppställda.


Inuti ett av hägnen fann vi tre små söta och lurviga hästar. Snäppet högre
än Shetlandshästen.. men nättare.. otroligt tjock päls och pyttesmå hovar.
Vi kunde bara inte komma på vilken ras de är.
Du kanske vet?


Tror att detta är fjolårsfölet till den sovande mamman i bakgrunden.


Så himla social och lättklappad. Ni kan tro att barnen blev som galna i den.


Helge och Hedvig myser i januarisolen.


Lite längre bort fann vi denna soldyrkande lilla Get.
Hans ögon var läskigt beigevita till färgen men är förmodligen snäll ändå.



Först såg vi 5 Kronhjortar.. sen 6.. 7.. 8.. 9 och till sist 10 stycken.
Bra kamoflage de små rackarna fick bland stenblocken.



Ridskorna fungerar även bra till soliga promenader med kamera och GPS.


Såhär kan en Jordgömma (geocache) se ut. Olikheterna är ändå många.


Skuggor har sitt egna språk.


Sist men inte minst fann jag denna lilla Rundsten.
Som en fosil fast i evigheten eller som ett smycke i naturen för den som vill.


Kram  // Christine

Kommentarer
Postat av: Sara

Fina bilder, det var nog Gotlandsruss ni träffade i hagen. :D

2009-02-01 @ 23:16:20
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej du.



Ja det stämmer nog när du säger det. De var hur söta som helst och med en päls jag inte skulle vilja borsta slät. : )



Igår kom solen och lyste upp hela stan.. säkert mer än så. Och den var så efterlängtad för både kropp och själ. Jag bad henne komma åter snart igen. : )

2009-02-02 @ 08:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0