Torsdag & fredag

Torsdag & Fredag..

Seg torsdag i skolan då det bara kommer mer nytt. Det sega beror på att jag ännu inte lyckats få in det gamla.. så det gamla tillsammans med det nya fajtas nu om plats i mitt redan trånga huvudutrymme.

Direkt efter skolan åkte jag till VC i Gamlestaden för att be läkaren kolla upp min hals. De tog ett skrapprov med en superlång topps i halsen för att se om det kanske fanns Streptokocker där.. men provet visade sig vara negativt. Jag undrar nu i efterhand om de verkligen fick med sig tillräckligt att testa. Inte så att jag misstror labbpersonalen men menar bara att om de inte fick tillräckligt med klegg från bakre delen i munnen finns ju ingenting att undersöka. Nåja.. har det inte gått över under veckan som kommer går jag tillbaka dit och ber dom ta ett rejält prov från halsen .. för någotning måste det vara så länge som jag gått med taggtrådskänslan i halsen.

Kvällen bestod sedan i att måla klart i hallen.. efter det middag och ytterligare senare skruvade S och T ihop den hallmöbel som vi köpt på IKEA. Jag somnade medan det skruvandes och bankandes på soffan. Detta Törnroseliknande beteende förvånar nog ingen av husmedlemmarna vid det här laget. : )

* * *

Fredagen
har precis börjat och jag befinner mig just nu i skolan (rast). Lönehanteringen känns inte lika svårhanterlig som t ex Redovisningen gör. Och om ett par veckor är det dags för första tentan. Hoppas hoppas hoppas jag nu bara klarar av den. På kvällen blev det Tacos och som gräddan på moset fick vi varsin bakelse att mumsa på.. Napoleon och Budapest.. mumsfillibabba.


Kram och på återhörande // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0