En visning inbokad

Torsdag..


Ridningen igår kväll gick bra.. väldigt bra. Jag fick en ny häst igen och denna gång blev det en Killhäst vid namn Fastisimo..fast jag kallar honom Fast and Furious. Han var liten och söt.. fast då en stor häst som är liten i storleken. Så kul att jobba med. Han var väldigt pigg och följde minsta vink jag gav honom. Skittrevlig att rida dressyr med och hade en jättefin galopp.

Fast jag är mest förtjust i att rikta in mig på själva Dressyren och går inte igång så mycket på att galoppera. Jag gillar att jobba och lära mig mer "konster" än att bara ta sig fram på snabbaste sätt. MVG får han iaf i betyg av mig. Nästa vecka står jag som sisten att välja så det blir intressant att se vilken bortvald krake jag då får ta.


* * *

Läste imorse ett mail från den kille som har lägenhet i närheten av Redbergsplatsen. Jag ska få titta på den i nästa vecka. Blir ett byte av måste jag känna att fastighetsägaren känns reko.. att jag kan hyra ut den i 2:a hand tills jag själv eller någon annan behöver den.. menar då nån Jag känner eller någon släkting eller så. Sen ska den ha ett bra "värde" då jag isf byter bort en lägenhet i StorStan vilket oavsett innebär en värdeminskning bara av att byta till en här nere. Men men.. så tänker inte jag just nu utan vill bara hitta en bra plats och det kan iofs ta tid.

Jag har även funderat på eller ska faktiskt skicka Fastighet AB Förvaltaren en ansökan om att få min uthyrning där uppe förlängd pga mina studier. Det betyder att får jag igenom den.. hoppas hoppas.. kan jag få ha kvar mitt kontrakt där hemma fram till studierna är avslutade, december 2010. Och sedan leta efter lägenhet här nere fast med ett helt annat syfte. Krångligt..? Ja.. det är just det är och mycket av min tid går åt att hålla huvudet upp.. och fötterna ned.. vilket inte är det enklaste. :  )

Måste ut med Flurr nu och sedan gasa iväg till skolan. Apropå mitt dåligmående igår så kändes det av lite även nu på morgonen. Jag tror jag vet varför det bryter sig in på mina ägor.. jag är helt enkelt inte i balans just nu. Måste finna den snart annars vittrar detta skepp sönder med tiden.

* * *

Skolan var långsam idag då det var föreläsningar från början till slut. Mycket info att ta in och sedan hoppas på att det stannar kvar. Som vanligt är jag lite lätt disträ men hoppas att det jag uppfattar och det jag antecknar tillsammans med böckerna kan ge mig den kunskap jag behöver.

Jag blir bara så förbannad på att det känns som jag ska falla ner i en 100-årig sömn när som helst.. oavsett om jag precis vaknat efter natten.. om det är mitt på dagen eller när skymningen lagt sig. Jag är konstant trött och det tar på krafterna.. och humöret då jag inte orkar le ens eller tänka positiva tankar.

Jag är förmodligen den tristaste person att umgås med just nu för jag vill bara dra mig undan. Till en liten.. trygg.. tyst.. vrå där ingen kan se mig.. höra mig.. störa mig. Där jag får vara Mig själv och vara för mig själv.. det är vad mitt huvud skriker efter just nu.


Kram och på återhörande  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0