Grublerierna fortsätter

Torsdag..

Var i skolan från 8:30 - 16:00 idag. Det blev Företags Ekonomi för hela slanten. Tre grupparbeten hann vi även med. Svårt att skilja på Aktiebolag, Handelsbolag, Enskild firma, Kommanditbolag och Ekonomisk firma. Men jag lär mig ju lite mer för varje lektionstillfälle. Kanske sitter inte allt kvar i skallen på en gång men med repetitioner ska det nog fastna.

Även idag befann jag mig långt borta från klassrummet och lärarens föreläsning. Jag fick verkligen anstränga mig för att komma tillbaka till verkligheten så att jag inte gick miste om viktig information.

Idag åt jag ute med en av tjejerna i klassen på Kulturhuset som har riktigt bra och fräscha luncherbjudanden. Nu kan jag inte gå ut varje dag även om jag velat. Men för plånbokens skull ska jag ta med låda så ofta jag bara kan.

Ikväll gäller ridning för båda flickorna. Jag ska nog följa med och hjälpa till med det jag kan och sedan ta en promenad i omgivningarna medan lektionen snurrar på.

Idag i bilen hem eller egentligen redan på slutspurten av sista lektionen kom jag till insikt med en sak. Jag ska se om jag kan göra "detta" för att situationen ska få en hjälpande knuff. Men det känns som ett bra alternativ jag ska titta lite närmre på. Inte speciellt spännande men behåller det för mig själv tillsvidare. Ni lär få reda på det förr eller senare ändå.. och jag fattar bara beslut efter min egen vilja och omdömme. Så don´t worry..

Nu ska jag sätta mig och renskriva det jag antecknat idag. Hoppas ni haft en bra dag och får en trevlig kväll.






På återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0